• Karin13

Vi gravida från RMC Malmö

Hej!
    Detta är en tråd för oss som blivit gravida efter IVF på RMC i Malmö. Här kan vi följas åt under våra graviditeter och stötta och glädjas med varandra.
    Hoppas vi blir många som samlas här!

Själv blev jag gravid på 3:e försöket med IVF och har BF 17/6 2013.

• Svar på tråden Vi gravida från RMC Malmö
  • Maybe

Ok,
    ÄP va 3e december och ET va 5 december.
    Jag har räknat efter ÄP eftersom ägget befruktades då och den odlades vidare dagen efter och sen insättning andra dagen ju.  
    Jag vet egentligen inte om jag kanske ska räkna från ET istället för ÄP.
    Jag har fått 28e augusti men inte av någon som undersökt fostret   

• Tant Groda

Det stämmer säkert med den 28/8. Jag räknar dagen mellan äp och et. Vilket läkaren sa att jag skulle göra. Vid en ivf korrigerar man inte grav, eftersom man vet när alla behandlingar görs. Därav viktigt att man berättar att man har gjort en ivf

• Maybe
    Tant Groda skrev 2013-01-09 09:34:27 följande:
    Det stämmer säkert med den 28/8. Jag räknar dagen mellan äp och et. Vilket läkaren sa att jag skulle göra. Vid en ivf korrigerar man inte grav, eftersom man vet när alla behandlingar görs. Därav viktigt att man berättar att man har gjort en ivf

Jaha... Då hade nog barnmorskan fel eller nåt för hon va helt klar med att vi gjort ivf då vi sagt det flera gånger och jag såg att hon anteckade det.
  • Tant Groda

Det kan diffa några dagar, men inte så mycket. Det du får tillbaka på ET är befruktat.

• Tant Groda

Maybe: såg att mitt sista inlägg till dig ser lite otrevligt ut. Det är inte alls meningen. Så hoppas du inte tog illa upp.

• Maybe
    Tant Groda skrev 2013-01-09 12:54:07 följande:
    Maybe: såg att mitt sista inlägg till dig ser lite otrevligt ut. Det är inte alls meningen. Så hoppas du inte tog illa upp.

Nädå, det krävs lite till för att jag ska ta illa upp över något på nätet. Än så länge, när hormonerna sätter igång ordentligt kanske jag blir sur för ingenting Glad
    Vi får se vad de säger imorgon helt enkelt. Säger de inget annat satsar jag på 28e augusti 
Svar på tråden Vi gravida från RMC Malmö