• Karin13

Vi gravida från RMC Malmö

Hej!
    Detta är en tråd för oss som blivit gravida efter IVF på RMC i Malmö. Här kan vi följas åt under våra graviditeter och stötta och glädjas med varandra.
    Hoppas vi blir många som samlas här!

Själv blev jag gravid på 3:e försöket med IVF och har BF 17/6 2013.

• Svar på tråden Vi gravida från RMC Malmö
  • Maybe

Stellan Osser.

Jag har pratat med många som absolut inte gillar han.

Tex nämnde han ingenting för mig att jag har vätska i buken...

• Maybe

Jag har haft den läkaren många gånger tidigare så min uppfattning om honom är pga en massa olika undersökningar.

Han är dessutom otroligt kall och empatilös och hårdhänt och enligt mig lyssnar han inte på vad jag säger. Många som håller med mig om detta. Numera ber jag om en annan läkare när jag ska gå och göra cellprov tex.

Jag tycker cellprov gör hemskt ont och jättejobbigt och blir inte bättre av att ha en gynekolog man får rysningar av

• Hjärtat78

Han hade jag som första läkare när jag var gravid för 3år sen och hade blött jätte mycket från och till i 3 veckor. Tyckte heller inte om honom, kände mig utlämnad och ensam med honom. Han hittade inget men senare konstaterades att det av andra kvinnliga läkare på KK akuten att det var utomkved.

Blev opererad av Ligita och faktiskt Karina Boukhemis från Rmc. Ligita är toppen och lyssnar, hon är min endometrios läkare nu.

Vår lille prins BF 130526
  • Karin13

Annanax: Lycka till idag med glukostest. Hoppas att det inte visar på diabetes.

• Maybe

Hjärtat78.

Jag vet många som inte gillar han som sagt. Han vägrade låta mig se skärmen när han gjorde vul utan sa bara att man inte kunde se något förutom den där cystan.

Han hade även en student hos sig som inte presenterade sig eller sa ett ljud öht taget. Sen rätt va det va stod även studenten med fingrarna uppe i underlivet på mig utan att fråga eller förvarna.

Jag hade för ont för att klaga på det just då men i efterhand blir jag lite arg.

Jag va typ 5+6 eller något sådant så klart man kan se något på vul, en liten prck nånstans eller vad som helst.

• Annanax

Det gick bra idag. Ingen diabetes. Troligen mår jag dåligt pga att det är tvillingar. Ska på inskrivning nästa torsdag och då ska vi prata mer.

• Maybe
    Annanax skrev 2013-01-02 12:38:00 följande:
    Det gick bra idag. Ingen diabetes. Troligen mår jag dåligt pga att det är tvillingar. Ska på inskrivning nästa torsdag och då ska vi prata mer.

Vet inte hur man gör tummen upp från telefonen, men tummen upp iallafall!
  • Annanax

Tack! Men jag tänker ändå hålla mig till kostråden, mår bättre så och kanske slipper fler kilon... Hur mår du idag? Bättre?

Svar på tråden Vi gravida från RMC Malmö