• Karin13

Vi gravida från RMC Malmö

Hej!
    Detta är en tråd för oss som blivit gravida efter IVF på RMC i Malmö. Här kan vi följas åt under våra graviditeter och stötta och glädjas med varandra.
    Hoppas vi blir många som samlas här!

Själv blev jag gravid på 3:e försöket med IVF och har BF 17/6 2013.

• Svar på tråden Vi gravida från RMC Malmö
  • cornelia95
    Annanax skrev 2012-12-21 06:45:58 följande:
    Cornelia, jag har fött i Ystad. Ska du?

Nä, det blir förhoppnvis Lund, närmast dit. Tyckte du bra om Ystad?
  • Maybe

Jag har hört att förlossningen i Lund, till skillnad från Malmö kan erbjuda bad och att det finns större chans att mannen får sova över och att barnmorskorna inte är lika stressade där. 
    Vet någon om detta stämmer?
    Vad skiljer annars malmö och lund åt?  

• Tant Groda

Maybe: kan endast svara för Lund. I Lund finns det så att man kan bada och det finns en extra säng i förlossningsrummet, som man kan använda vid behov. Även på bb, så kan ibland även männen få sova över. Har allting gått bra finns ju även patienthotellet.
    Ang stressade Bm så är det nog väldigt beroende på vilken dag man föder. Vissa dagar är väldigt lugna och andra väldigt kaotiska.

• Annanax

Jag hade ingen bran förlossning där, men många gillr Ystad. Kommer föda där igen om de beviljar planerat snitt.

• Malphie

God Jul och Gott slut önskar jag er alla!!

Jag och mannen åker till USA på onsdag så det dröjer ett tag innan vi hörs igen.

Var rädda om er!

• cornelia95

Annanax: Min syster födde i Ystad och det gick inte alls bra så där blir det inte. Trevlig resa Malphie,!

• Karin13

Idag kunde jag inte knäppa mina arbetsbyxor och jag tror inte det beror på julmaten:) Tur att man har ett par i en storlek större.

Svar på tråden Vi gravida från RMC Malmö