• Karin13

Vi gravida från RMC Malmö

Hej!
    Detta är en tråd för oss som blivit gravida efter IVF på RMC i Malmö. Här kan vi följas åt under våra graviditeter och stötta och glädjas med varandra.
    Hoppas vi blir många som samlas här!

Själv blev jag gravid på 3:e försöket med IVF och har BF 17/6 2013.

• Svar på tråden Vi gravida från RMC Malmö
  • Maybe

Någon som vet om rmc har telefontider som vanligt from onsdag eller om de har stängt nån vecka till?

• Maybe
    Tant Groda skrev 2013-01-01 00:39:45 följande:
    Gissar att rmc öppnar den 7 januari!

Amen vaf*n... Går det inte alls att få tag på dom innan dess? Varför öppnar de så sent för! Jag kan nog inte vänta så länge... :-\
  • Tant Groda

Maybe: tror du får ta kontakt med 1177 eller din kk. Eller så prova ring. Vad gäller det?

• cornelia95

Annanax: var gör du kubtestet? Funderar på att boka tid och betala det själv.. Gott nytt år på er alla, detta SKA bli ett bra år!

• Annanax

Jag gör det på Mvc. Alla över 33 år erbjuds det och det känns viktigt för oss att veta förutsättningarna, tycker vi. Dessutom är det en chans till ultraljud som vi gärna tar.

• Maybe
    Tant Groda skrev 2013-01-01 07:12:51 följande:
    Maybe: tror du får ta kontakt med 1177 eller din kk. Eller så prova ring. Vad gäller det?

Jag har varit på kk akut två gånger vid det här laget och sist hittade läkaren vätska i buken och sa att jag ska ringa rmc om jag får mer ont.

Jag har mer ont och har precis kommit upp från badrumsgolvet där jag legat ett bra tag i smärtor.
  • Annanax

Sök kk eller akuten. Är rmc stängt ska man söka akut på sin hemort. Du behöver ta blodprover för att kontrollera överstimuleringen. Sök nu!

• Maybe
    Annanax skrev 2013-01-01 12:00:38 följande:
    Sök kk eller akuten. Är rmc stängt ska man söka akut på sin hemort. Du behöver ta blodprover för att kontrollera överstimuleringen. Sök nu!

De sa förra gången att det är en sån liten ös och det finns inget att göra åt smärtorna förutom citodon men jag har redan tagit maxdos inatt eftersom jag jobbat. Jag har varit på kk akut två gånger men de kan inte hjälpa mig. De säger att det borde gå över av sig själv men det gör det inte
Svar på tråden Vi gravida från RMC Malmö