• Karin13

Vi gravida från RMC Malmö

Hej!
    Detta är en tråd för oss som blivit gravida efter IVF på RMC i Malmö. Här kan vi följas åt under våra graviditeter och stötta och glädjas med varandra.
    Hoppas vi blir många som samlas här!

Själv blev jag gravid på 3:e försöket med IVF och har BF 17/6 2013.

• Svar på tråden Vi gravida från RMC Malmö
  • Hjärtat78

Gick in i v21 idag så nu har vi kommit halvvägs och känner så glädje efter allt illamående, blödningar som var i början. Och lille latjar runt i magen för fullt, kan inte hålla mig för skratt när han sätter igång. Känns lite lebbigt men mysigt. Ska kolla runt i barnvagnsdjungeln imorgon :)

Vår lille prins BF 130526
  • Karin13

Hej alla! Vad skönt att höra att det är hyfsat bra med alla! Själv är jag i vecka 17+0 i morgon, tiden går fort. Jag mår väl ganska bra. Tyvärr har inte illamåendet riktigt gått över. Nästa torsdag ska vi på Rul, är både spännande och nervöst. Nu när alla helger är över kanske vi ska ta tag i den där träffen vi pratade om, eller vad tycker ni? Och Tant groda jag hoppas verkligen att du inte behöver vara gravid till November:)

• Malphie

Tant Groda: Vi har haft det bra, men inte så mycket till semester dock. Min lillebror börjar att plugga där nästa vecka så vi var där för att hjälpa honom att komma i ordning. Det är inget lätt land att flytta till...allting är väldigt omständligt. Men men, lite annat hann vi med :)

Cornelia: KUB nästa tisdag i Lund. Nervöst!!

Ni andra som gjort KUB, har era värden varit bra? Hur går det hela till?

• Hjärtat78

Malphie jag fick lämna blodprov en vecka innan och sen mätte bm olika delar i kroppen via ul på magen. Värdet på blodprovet läggs ihopa med mätningarna och då får dom fram ett resultat. Våra värden var bra kommer inte ihåg exakt, för nu när vi gjorde Rul så kollade läkaren hur det hade sett ut då.

Vår lille prins BF 130526
  • Annanax

Jag är också nervös för kub, som är nästa torsdag för oss. Går in i vecka 12 i morgon och ska skrivas in på fredag. Jag undrar hur de ligger där inne för jag har redan känt fosterrörelser och det gjorde jag först v17 förra gången! Så något lever där inne, men jag drömmer mardrömmar om att ha förlorat den andra. Fy, så skönt det ska bli med ul!! Jag har börjat i Kävlinge, så du ser mig i tidningen nästa onsdag, Cornelia. Jobbar onsdagar där, om du vill ses någon em/tidig kväll någon gång.

• Maybe

Imorgon ska jag på vul och hoppas så innerligt på ett litet tickande hjärta.
    Kommer läkaren där mäta och kolla vilken vecka man är i egentligen och när man har bf?
    Eller måste jag vänta med det tills rul v.18?  

• Tant Groda

Maybe: fast du kan själv räkna ut när du har bf. De kommer inte säga något datum. Men de mäter och kollar hjärtat.

• Tant Groda

Ska till spec mödravården idag. Är lite nervös. Men intalar mig själv att allt är bra.

• Maybe

Varför kan de inte säga något datum? 
    Jag går efter en sida som räknar att jag är 7+2 idag men barnmorskan sa att det kan skilja lite ändå för det kan ta olika lång tid innan embryot fäster osv så jag kan ändå bli bakflyttad. 

Varför går du till spec mödravård? Du har säkert berättat det men det är mycket att hålla reda på inne på detta forumet Glad   

• Tant Groda

Det vet jag inte, men ofta diffar det någon dag hit och dit. Fast det är inte då många dagar det skiljer. Beroende på när du hade äp och et.

Svar på tråden Vi gravida från RMC Malmö