• Karin13

Vi gravida från RMC Malmö

Hej!
    Detta är en tråd för oss som blivit gravida efter IVF på RMC i Malmö. Här kan vi följas åt under våra graviditeter och stötta och glädjas med varandra.
    Hoppas vi blir många som samlas här!

Själv blev jag gravid på 3:e försöket med IVF och har BF 17/6 2013.

• Svar på tråden Vi gravida från RMC Malmö
  • Tant Groda

Csk är sjukhuset i Kristianstad. Det är det sjukhuset som vi tillhör och har närmst till.
    Förlossningen i Lund är bra

• Karin13

Tant Groda: Vad bra, då får du spana in Lund åt mig:) Där är det ju tänkt att jag ska föda, om allt går som det ska och det finns plats den dagen.

• Tant Groda

Karin: Ska spana, något speciellt?
    Har varit där några gånger innan, men missat förlossning. Så hoppas det blir någon idag!

• cornelia95

Annanx: Jag mår mkt bättre nu, blöder bara lite och inga krämpor mer. Igår var vi akut i HBG hos en jätte bra läkare och på vul såg allt bra ut iaf, förutom att han hittade en myom som ingen sett tidigare så nu hoppas vi bara att den inte ska påverka graviditeten. Skönt att se att allt var ok strots all smärta. Ska på nytt vul om 2 veckor. Känns bra! 
    Hur är det med dig, mår du mkt illa? 

• Annanax

Åh, vilka bra nyheter, Cornelia! Vad innebär myom? Jag är dunderförkyld men mår inte lika illa bara jag äter som jag ska. Men huvudvärk och somna vid åtta är det som gäller. Snart jul och ledighet! :)

• cornelia95

Myom är en muskelknuta som satt vid livmodern, den kan växa när man är gravid. Dom kollar nog storleken nästa gång jag ska dit igen.
    Hjärtat78: Tack för lugnande info, visste inte att Crinone kunde ge sköra slemhinnor.
    Någon som har erfarenhet av förlossningen i Ystad?    

• cornelia95

Krya på dig Annanax, det är nog bara en tidsfråga innan jag oxå blir förkyld, sambon är nämligen dunderförkyld:(
    Mitt illamående kommer på em/kväll och man är inte så sugen på mat precis..Skönt med ledighet:) 

• Maybe

Imorgon bitti, direkt nr jag slutat jobbet ska jag till KK. Jag har med mig en remiss fran lakaren pa vardcentralen. Jag vet inte vart pa kk jag ska till och jag vet inte vad de kommer gora heller. Jag ar sa orolig att det ska va utomkvedes eller nagot sant

Svar på tråden Vi gravida från RMC Malmö