• Karin13

Vi gravida från RMC Malmö

Hej!
    Detta är en tråd för oss som blivit gravida efter IVF på RMC i Malmö. Här kan vi följas åt under våra graviditeter och stötta och glädjas med varandra.
    Hoppas vi blir många som samlas här!

Själv blev jag gravid på 3:e försöket med IVF och har BF 17/6 2013.

• Svar på tråden Vi gravida från RMC Malmö
  • Malphie

Känns overkligt samtidigt som detta behövdes för att det skulle bli verkligt :)

• Karin13

Malphie: Grattis!! Vad härligt att allt såg bra ut. Håller med dig, det kändes inte verkligt förrän man såg det där lilla hjärtat som pickade.

Cornelia: Håller alla tummar jag har att det ska gå bra för dig den här gången. Att inte oroa sig är lättare sagt än gjort.

Annanax: Håller helt med. Det är nog svårt för andra att riktigt förstå va vi går/har gått igenom. Även om våra historier är olika har vi ändå en helt annan förståelse för varandra. Det är det som är så skönt.

• Karin13

Nu är det nog bara min historia som fattas...
    Vet bara inte riktigt var jag ska börja...
    Jag har i många år kämpat mot något som kallas vestibulit, enkelt förklarat smärta vid samlag. Så att försöka skaffa barn har inte varit det enklaste. Efter sju års kämpande och oräkneliga besök hos läkare som inte förstod vad som var fel på mig fick jag äntligen hjälp. Efter två operationer och besök hos en underbar sjukgymnast kunde vi äntligen börja försöka på allvar.
    När jag fortfarande efter två år inte blivit gravid tog vi upp detta med min barnmorska (hon har stöttat mig enormt) på Citykliniken i Lund. Det visade sig att det hade avtal med en läkare från Öresundskliniken som kom dit och gjorde fertilitetsutredningar. Så vi fick en tid bokad till veckan därpå. Han gjorde hela utredningen där med alla prov och ultraljud. Efter några veckor fick vi komma tillbaka. Inget fel hade hittats, men vi blev ändå remitterade till RMC. Vi hade enorm tur för redan efter två månader fick vi komma på första besöket och efter ytterligare 1,5 månad kunde vi starta första försöket. Detta misslyckades dock. Embryot fäste men släppte igen.
    Två embryon fick vi till frysen. Det första klarade upptiningen, men resulterade tyvärr inte i någon graviditet. Det andra överlevde inte. Jag var ganska knäckt efter dessa misslyckade försök och det kändes ännu tyngre när vi insåg att väntan till nästa försök skulle bli nästan 5 månader. Men på något konstigt sätt gick tiden och i september satte vi igång igen. Vi var väldigt nervösa och pratade mycket om hur vi skulle gå vidare om alla försök på RMC misslyckades.
    Men... äntligen tog det sig och här sitter jag nu gravid och vågar knappt tro på att det är sant.

• Annanax

Grattis. Karin! Så bra att ni fick hjälp och så fint att det gick vägen till slut.

• cornelia95

Tack Karin:) Vad skönt att det gick bra till slut.
    Ja, så mkt alla varit med om..jag längtar tills den dagen när vi alla sitter där med våra små...
    Jsg var också på vul hos Karina idag och vi såg lilla hjärtat slå, helt underbartGladHoppas nu bara det stannar kvar denna gång...   

• cornelia95

Grattis Malphie, helt fantastikt.
    Annanax: Vi har inte fått något svar på vad missfallen beror på.
    Tack alla för vad ni delar med er av!
    Kramar till er    

• Tant Groda

Cornelia: håller alla tummat och tår för att den stannar. Vad härligt att du fått se det lilla livet.

Svar på tråden Vi gravida från RMC Malmö