• Karin13

Vi gravida från RMC Malmö

Hej!
    Detta är en tråd för oss som blivit gravida efter IVF på RMC i Malmö. Här kan vi följas åt under våra graviditeter och stötta och glädjas med varandra.
    Hoppas vi blir många som samlas här!

Själv blev jag gravid på 3:e försöket med IVF och har BF 17/6 2013.

• Svar på tråden Vi gravida från RMC Malmö
  • Karin13

Annanax: Stort grattis till tvillingarna! Har känns det nu när det har gått några dagar? Hjärtat: Välkommen hit och grattis till att ha blivit gravid.

• Karin13

Idag var jag på KUB test, jag är ju över 33 (eller snarare jag är 33). Allt såg bra ut och det var riktigt kul att se att det faktiskt var någon där inne som rörde sig riktigt mycket. Nu känns det lite mer som om jag faktiskt är gravid. Har haft lite svårt att tro på det.

• Hjärtat78

Tack Karin13, innan vi oxå gjorde Kub kändes det så overkligt att är jag verkligen gravid fast jag mådde jätte illa och fick inte behålla mycket mat. Nu ser man så smått att magen växer och bara 3 veckor kvar till Rul. Gick in i v16 igår. Vilken vecka är du i?

• Tant Groda

Vi har valt att inte göra kubtestet. Har visserligen inte åldern inne men jag och bm pratade om detta. Vi valde bort pgd, så då känns det fel att kolla nu.
    Idag har jag jobbat på en förlossningsavd, och det är svårt att tänka sig att man aka ligga där själv om 7 månader. Ska fick föda på annat sjukhus, vilket jag är evigt tacksam för!

• Annanax

Karin, jag vill också göra kubtest. Är också 33 år och har ett friskt barn redan, men det känns samtidigt hemskt att vilja göra det. När det gäller graviditeten har jag redan börjat få mage. Galet! Dessutom har jag insett att paprika är inget jag ska äta efter att ha legat vaken tre timmar i natt av magkatarrskrämpor. Psykiskt försöker vi fortfarande greppa hela grejen och vul på onsdag känns viktig. Speciellt för maken som inte sett och inte riktigt tror. Men vi vill så klart att det ska gå väven och att båda stannar.

• Karin13

Hjärtat: Jag är i vecka 13. Tiden går fort... Fast jag längtar tills det syns att jag är gravid. Just nu ser jag ut som vanligt.

• Karin13

Att tacka ja eller nej till ett KUB test tyckte jag var ett jättesvårt beslut. För vad gör man om resultatet visar på en hög risk? För min del gjorde jag testet mest för att jag behövde veta att det verkligen fanns ett levande barn där inne. Resultatet var inte det viktiga.

• Hjärtat78

Karin13 min mage har inte synt så mycket men nu börjar den ändras och speciellt på kvällen så syns det Glad
    På fredag går vi in i v17. Vi gjorde oxå Kub mest för att se så allt såg bra ut, fast jag varit på vul 3 veckor innan men eftersom jag hade blödningar från och till sedan 5+4 till 8+2 så lugnade mig att se pyret.

• Tant Groda

För vår del finns ju risken att barnet är sjukt till 50% och de hade synts på ett sånt test. Och då hade vi oroat oss för det en massa istället. Hade nog varit annat om jag var "frisk"

Svar på tråden Vi gravida från RMC Malmö