• Karin13

Vi gravida från RMC Malmö

Hej!
    Detta är en tråd för oss som blivit gravida efter IVF på RMC i Malmö. Här kan vi följas åt under våra graviditeter och stötta och glädjas med varandra.
    Hoppas vi blir många som samlas här!

Själv blev jag gravid på 3:e försöket med IVF och har BF 17/6 2013.

• Svar på tråden Vi gravida från RMC Malmö
  • Annanax

Vi har en treåring från RMC och detta är fjärde syskonförsöket. Har haft två missfall,men hoppas innerligt att allt ska gå vägen nu. Fick också tillbaka två och är sjukt nervös inför vul i morgon.

• Tant Groda

Malphie: jag har molvärk väldigt ofta. Att det spänner och drar / molvärk är ett tecken på att det är något som växer i magen.

• Tant Groda

Annanax: Spännande! Då kanske det blir tre små barn snart!? Håller tummarna.

• Karin13

Det här är min första graviditet, alltså inga barn sedan innan.

Malphie och Annanax: Vad kul att ni satt in två ägg båda två, måste ju vara sjukt spännande när det är dags för ultraljud.

• Karin13

Nu börjar jag bli lite smått trött på mina gravidsymptom! En mage som liknar en uppblåst ballong och ett konstant lätt illamående. Någon som har några bra tips på hur man mår lite bättre. Men det kanske bara är att vänta och hoppas på att det går över med tiden. Längtar verkligen till den dagen det är roligt att äta igen, just nu smaker inget gott. Men man får väl tänka på belöningen man får om sådär 6 månader:)

• Annanax

Jag har mitt riktiga vul nästa onsdag. I morgon är egentligen pga överstimulering, men man ser ju mer än bara äggstockar... Har redan gjort tre efter insättning, men först i morgon finns det chans att se något.

• Malphie

Har du oxå varit överstimulerad? Jag blev utskriven från sjukhuset igår efter tre veckors vård för överstimulering. Har varit ganska dålig faktiskt...
    Är fortfarande rejält svullen och spänd, ser ut som om jag vore i 6-7 månaden ungefär, men har äntligen börjat att gå ner i vikt.

På tio dagar gick jag upp 17 kilo!! Detta är än så länge det värsta jag varit med om. Har svårt att sova då jag bara kan ligga på rygg eftersom om jag lägger mig på sidan så känns det så fruktansvärt obehagligt av all vätska i buken. Imorgon ska vi beställa en Dreamgenii för att se om den kan hjälpa mig något.

• Annanax

Åh fy! Inte alls som du! Jag var nog som värst där du är nu. Slapp bli inlagd, men har fortfarande inte bra värden på njurarna. Men jösses, oss kan man inte prata om samtidigt. Hoppas ditt vänder nu!

Svar på tråden Vi gravida från RMC Malmö