• Karin13

Vi gravida från RMC Malmö

Hej!
    Detta är en tråd för oss som blivit gravida efter IVF på RMC i Malmö. Här kan vi följas åt under våra graviditeter och stötta och glädjas med varandra.
    Hoppas vi blir många som samlas här!

Själv blev jag gravid på 3:e försöket med IVF och har BF 17/6 2013.

• Svar på tråden Vi gravida från RMC Malmö
  • Karin13

Har också funderat lite på det där med vaccinering. Jag vaccinerade mig mot svininfluensan förra gången och läste på vårdguiden att man fortfarande har skydd ( vet inte om det stämmer). Så jag tänker nog inte vaccinera mig. Tror inte jag hade gjort det oavsett. Känns inte helt bra att vaccinera sig med en liten i magen. Men det är inte lätt att veta hur man ska göra, det är ju inte så bra att bli sjuk heller.

• Karin13

Tant Groda: Det där med foglossning lät ju inte så kul. Hoppas att det inte blir värre! Tycker absolut att du ska gå ner i tid om du känner att det inte går.

• Tant Groda

Min chef tyckte också att jag borde gå ner och att tänka på mig själv i första hand. Vilket jag håller med om. Känns bra med chefer som stöttar. Hoppas också att det inte blir värre, men hoppas inte för mycket.

Är tveksam om jag tar vaccin. Brukar inte göra det och tog vid svinis. Jag jobbade då med dessa patienter och såg följderna.

• Hjärtat78

Miilli81 jag känner inte så mycket växtvärk längre utan det är mer av min endon, har gått på panodil & diklofenak hela dagen.Är ganska trött på att ha ont och trodde det skulle sluta nu när man blev gravid eftersom det trycker tillbaka endon. Har mindre ont när jag vilar och tar det lugnt.

Ska prata med Bm på onsdag om kanske söka havandeskapspenning jobbar i butik och nu kommer den perioden då vi får mest varor och försöker inte lyfta tungt men kommer inte alltid undan det.

Vår lille prins BF 130526
  • Maybe

Jag har nog bestämt mig för att gå o betala 1000 spänn o göra ett privat ultraljud i vecka 12-13.
    Då är det "på riktigt" och bebisen har gått igenom de svåraste prövningarna och mår den fortfarande bra då så kommer jag nog känna att jag faktiskt kommer bli mamma.
    Om inte annat så för att veta vad jag ska säga till jobbet om jag ska jobba i sommar eller inte och det vill de veta så tidigt som möjligt. 
    1000 kr är mycket pengar att punga ut med själv. Men jag tycker att det är värt det.
    Den kliniken jag vill gå på får man CD med bilder och hela köret och det känns knappt lönt. En liten utskrift hade jag blivit glad för men jag gör det för att jag är orolig och vill veta att allt är bra.
    Det är stora milstoplen vecka 12... 

Jag går under om det är något fel på barnet och jag litar inte på det enda tecknet att jag inte blöder.

Min sambo tycker det är onödigt....           

• Miilli81

Hjärtat78: Kan du inte bli sjukskriven om du har så ont?? Så ska man inte behöva ha det! Min BM ville sjukskriva mig för jag fått migrän. Jag jobbar dom lärare och det är svårt att ta pauser och vila. Jag känner att det har blivit lite bättre nu eftersom jag bestämt mig för att stressa mindre. Maybe: Är det Emmakliniken du tänker på??

• Maybe
    Miilli81 skrev 2013-01-14 21:17:52 följande:
    Hjärtat78: Kan du inte bli sjukskriven om du har så ont?? Så ska man inte behöva ha det! Min BM ville sjukskriva mig för jag fått migrän. Jag jobbar dom lärare och det är svårt att ta pauser och vila. Jag känner att det har blivit lite bättre nu eftersom jag bestämt mig för att stressa mindre. Maybe: Är det Emmakliniken du tänker på??
    Ja den heter nog så ja, Emmakliniken. Googlade och hittade bara den som gör privat ul. Vet du någon mer som gör det?
    Vi har haft ordentligt gräl här hemma och det slutade med att jag blev arg och sa att jag ska minnsan gå o göra detta själv o betala detta själv och han får inte följa med för han bryr sig ändå inte.
    För att han sa att det är onödigt.
    För mig är det inte onödigt. Jag är orolig...    
  • Miilli81

Jag var på Emmakliniken i vecka 12 eftersom jag var så orolig efter blödningar. Det var grymt att se den där! De har mkt bättre utrustning än kk. Min sambo betalade men jag gick dit själv när han jobbade. Prata lugnt med din sambo/man och berätta hur mycket det skulle betyda för dig.

• Maybe
    Miilli81 skrev 2013-01-14 21:26:26 följande:
    Jag var på Emmakliniken i vecka 12 eftersom jag var så orolig efter blödningar. Det var grymt att se den där! De har mkt bättre utrustning än kk. Min sambo betalade men jag gick dit själv när han jobbade. Prata lugnt med din sambo/man och berätta hur mycket det skulle betyda för dig.
    Jag försökte prata lungt med han i början, men han fattar inte. Han tror att bara för att han inte är orolig så är ingen annan det heller. Det hade varit roligt om han hade velat följa med och stöttat mig istället för att sätta sig på tvären
  • Miilli81

Jag tycker inte att 1000 kr är ett dugg onödigt när man är orolig! Han kanske ändrar sig tills imorgon om han får fundera lite...

Svar på tråden Vi gravida från RMC Malmö