Vi gravida från RMC Malmö
Hej! Jag känner igen en del här inne från tråden då vi höll på med ivf. Vad kul att se att det gått bra för så många! I augusti 2012 gjorde vi vårt första försök med ivf, det tog sig direkt. Därefter har jag haft blödningar vecka 6, 10 och 12. Många gånger har det känns hopplöst men nu är jag i vecka 22 och i magen bor en pojke som mår bra och min mage växer så mycket!! Jag har varit på fyra ultraljud hittills. Jag har mått ganska dåligt och haft jätte ont i magen men nu mår jag toppen och längtar så efter vår lille kille. Ibland tror jag att jag drömmer Jag har migrän i perioder men då försöker jag att ta det lugnare på jobbet. När vi gick på rmc hade vi Margareta Kilinski och vi tycker att hon har varit jätte bra! När vi var på rul fick jag reda på att moderkakan ligger i framvägg och är delvis föreliggande. Föreliggande moderkaka innebär att den ligger långt ner och att man måste föda med kejsarsnitt om den inte flyttar sig uppåt. Vi ska tillbaka på kontroll i vecka 32. Den barnmorskan sa att detta är vanligare efter befruktning med ivf. Någon annan som har detta? Tror inte det syns förrän i vecka 18. Hur mår ni andra? Tänk vilket äventyr som väntar oss!!!