• Miilli81

Vi gravida från RMC Malmö

Vi åker den 2 mars tror jag! Ska bli kul att shoppa en massa! Mysigt med hotell bara ni två innan det är dags ja vi ses kanske på förlossningen hehe!

• Miilli81

Hjärtat78: tack för bra tips :)!!

Maybe: jag är så glad för din/er skull!! Grattis!!

• Miilli81

Jag har handlat mammakläder på asos.com, billiga och bra kläder!!

Jag har kikat på den ugglefilten och den är sååå fin!!!

• Miilli81

Att få lyssna på hjärtljuden var väldigt lugnande för mig!

Jag har fått lite magkatarr och sura uppstötningar och det är mindre trevligt men blev tipsad av min BM och tabletter jag kan ta.

• Miilli81

Hej!

Jag är i vecka 27 nu och jag börjar känna mig ganska tung annars mår jag bra för det mesta. Spänningshuvudvärken som ni beskriver hade jag under ca vecka 19-22. Jag mådde så dåligt av det att jag fick vara hemma från jobbet några gånger. Jag har aldrig tidigare haft migrän men jag tror att det kändes som det känns då. Jag har fått tillbaka det ett par gånger men bara någon dag när jag stressat mycket. Mitt blodvärde och blodtryck var perfekta. Det jag har fått nu är sura uppstötningar och lite magkatarr. Jag fick tips av BM om receptfria tabletter som jag testat och det hjälper. Jag hade magkatarr ibland innan jag blev gravid så jag kände igen känslan. Jag har fått ganska ont i höfterna och i ryggen, ingen aning om det är foglossning. Jag vill inte bli sjukskriven så jag försöker vila mycket efter jobbet. För övrigt mår jag toppen fast sömnen har det blivit si sådär med eftersom lillkillen busar runt mycket på nätterna. Fast nu har jag dom lärare lov och det ska sovas ut ordentligt!

• Miilli81

Min BM sa att Alvedon kan man ta mot huvudvärkem utan dåligt samvete fast jag vågade knappt ta det ändå.

Svar på tråden Vi gravida från RMC Malmö