• Miilli81

Vi gravida från RMC Malmö

Ta hellre folsyra och B12 längre än vad man fått rekommenderat än tvärtom. Jag tar två ACO gravid varje dag och en duroferon (järn).

Jag är nu i vecka 28 och vi får se lille skatt igen den 2 april. Det börjar bli nervöst nu, inte så länge till 22 maj. Jag skrev vårt förlossningsbrev idag.

• Miilli81

Annanax! Vad häftigt med tvillingar! En vän till mig fick också tvillingar och de är 1,5 år nu. Underbara :) Jag tänker bara på hur mycket killen i min mage kan böka runt. Magen hoppar på kvällarna. Hur känns det då inte i din!

Annanax: det känns faktiskt skönt att ha det gjort!! Det är så mycket som ska fixas känns det som och varje sak jag bockat av lugnar mig.

• Miilli81

JeLi76: grattis! Härlig känsla!

Hjärtat78: jag gjorde glukosbelastning redan i v 12 eftersom min pappa har diabetes. Jag gjorde en till nu i v 27 och alla värden har varit toppen hela tiden, skönt. Ska du göra det?

• Miilli81

Min pappa fick diabetes typ 2 för ett år sen och medicinerar endast med tabletter och ändå ville de kolla mig extra.

• Miilli81

Ja jag tycker också att det är jättebra att de är noggranna. Ja sådant vill man helst slippa vara med om. Det måste vara tufft att gå igenom en sådan sak även om det oftast går bra ändå.

• Miilli81

Tack för den ingen Annanax!

Jag vet inte ens hur länge jag kommer/kan jobba. Jag har sagt på mitt jobb att om jag mår bra jobbar jag så länge som möjligt men det vet man ju inte nu! 11 veckor kvar...!

Svar på tråden Vi gravida från RMC Malmö