Vi gravida från RMC Malmö
Maybe: jag vet att det är svårt men försök att tänka på andra saker. Det kommer gå snabbt till det är vecka 12!
Maybe: jag vet att det är svårt men försök att tänka på andra saker. Det kommer gå snabbt till det är vecka 12!
Det har jag ältat fram och tillbaka... Magen kan nog växa ett tag till men sen slutar den. Jag har haft två MA och rädslan efter det stor att samma sak ska hända igen. Även om du kollar på vul nu så vill du veta igen bara några dagar senare igen... Så var det för mig i alla fall... Vila mycket och gör saker som kan skingra tankarna.
Tro mig, jag vet hur du känner. Jag är nu i vecka 22 och det finns stunder då jag fortfarande är rädd att något ska gå fel. Försök tro på att det går vägen!!
Håller med dig Karin13! Man känner efter hela tiden. Gå på ul om du känner dig orolig. 1000 kr är billigt för att må bra!
Karin13: jag var också jätte nervös inför rul. Har egentligen inte känt riktiga sparkar förrän nu. Min moderkaka ligger i framvägg och det kan göra att man känner sparkarna senare. Kanske är det så för dig med.
Hjärtat78:
Jag tror att jag börjar få lite foglossning Eller så är jag bara väldigt tung och får ont av det! Jag känner igen det där med att bebis sparkar på urinblåsan! Känner bebis varje dag nu men mest på kvällen. Riktigt mysigt!
Maybe:
Jag håller tummarna att allt är bra. Det måste vara väldigt oroligt att inget veta. De borde ju göra ul om se inte hittar hjärtljuden.
Kul att höra hur ni alla mår och era tankar!
Annanax: vad häftigt med tvillingar!! Vilken vecka är du i??
Jag fick en chock idag när jag ställde mig på vågen... När jag skrev in mig vägde jag 60 kg och nu i vecka 23 väger jag 74!!! Jag är 178 lång så det sätter sug lite överallt ;) Nu känner jag bebis flera gånger varje dag, magisk känsla.
Jag är i vecka 24 och har också börjat handla så smått Gulligast kläder har jag hittat på Lindex! Barnvagnen är beställd. Vi ska köra upp till Ullared och köpa bebisgrejer. Blivit tipsad om att de har mycket märkesgrejer till bra priser :)
Hjärtat78: ja usch sådana minnen har man många av... Där man inte vågar hoppas. Men mina börjar sakta suddas ut. Vi tänker köra upp om en månad. Jag har skrivit en lista på vad bebisen behöver och det är ju en hel del! Märket på barnvagnen vet jag inte eftersom det är en present från svägerskan ;)
Vi har BF 130522 :) nära er!