Vi gravida från RMC Malmö
Finns det två trådar om gravida från RMC malmö???
Finns det två trådar om gravida från RMC malmö???
Ok då håller jag mig till denna tråden då
Äntligen får jag va delaktig i en gravidtråd!!
Jag hoppas verkligen att det här håller i sig nu och att pyret väljer att stanna.
Ska man skriva in sig på barnmorskemottagning eller mödravårdscentral? Är det samma sak?
Hur väljer man vilken barnmorska man ska till? Får man välja vilken som helst?
När får man komma till barnmorska första gången? Vad gör barnmorskan första gången?
Jag har jättesvårt att välja om jag ska gå i limhamn eller mamamia eller folkets hus.
Helst inte folkets hus eftersom min sambo hade praktik där när han läste till ssk och det är "pinsamt" om han känner hälften av personalen...
Så det står mellan limhamn och mammamia då.
Limhamn fick det bli. Fick en barnmorska som heter Anna och min kompis som också gått på limhamn säger att Anna är jättebra
8e Januari ska vi dit. Vi hade fått komma en vecka tidigare om vi velat, typ den 2a eller 3e men jag jobbar natt då och dels vill jag gärna sova på dagen och dels så springer tiden iväg så snabbt ändå när jag jobbar natt.
Vad gör man hos barnmorskan innan man gör ultraljudet i v 18?
Behöver mannen vara med på alla barnmorskebesöken?
Han vill nog gärna men vissa besök kanske är onödigt för han att vara med på
Absolut ska han va med på ultraljud men jag tänkte mer på inskrivningen och hälsosamtal.
Som sagt vill han gärna vara med men med både skola och praktik och jobb på samma gång kan det bli svårt att komma ifrån vid 14 mitt i veckan.
Fast det brukar o andra sidan lösa sig med det ändå
Tant Groda: Gud va häftigt!!
Hoppas du får se en riktigt fin förlossning som går helt utan problem så du inte riskerar att bli avsräckt