• Maybe

Vi gravida från RMC Malmö

Jag ska absolut kolla på den emmaljungavagnen när jag får tillfälle Låter perfekt med stora svängbara hjul som man kan låsa

Jag hade krystoff på mitt andra försök och det va detta som lyckades

På mitt första försök hade jag Katarina men det tog sig inte.

Krystoff är bra men inte nån skojare direkt. Jag brukar kalla han torrbollen på skoj

• Maybe
    Egget13 skrev 2013-02-18 18:08:22 följande:
    Nej, han var inte den som varken skämtade eller verkar fatta skämt. Min sambo försökte skoja med han men han fick en allvarsam tillintetsägande blick tillbaka o så pratade Krystoff vidare som om min sambo inte sagt nåt haha.. Om allt detta går bra och vi känner för det så tänker vi bekosta en befruktning själva och då tänker jag fråga efter honom. Man måste väl har lite mer rätt att bestämma själv när man betalar själv hoppas jag Glad
    Får man göra privat på RMC?
  • Maybe

Jag vill ha barnet mot mig sålänge barnet inte säger eller visar på annat sätt att det föredrar att sitta framåt.
    När barnet är intresserad av omgivningen och pekar på en hund och säger vovve tex. Men när barnet sover i sittvagn (vi vill ha en sån där man kan ha först liggvagn och sen sittvagn i samma) kan det va bra att bara ändra handtaget och  ha barnet mot sig så man kan ha lite koll.
    Tror inte det finns en vagn som har exakt det jag vill ha egentligen, så vi kommer nog få offra en del av önskemålen iallafall.  

• Maybe
    Tant Groda skrev 2013-02-18 21:41:01 följande:
    Maybe: buggaboo kommer ut med en ny vagn. Blev väldigt positivt överraskad och vi kommer välja den. Liten och smidig och ändå terrängvagn! Buffalo! Finns att läsa på nätet och kommer i butik 15 mars

Teoretiskt sätt hade den säkert varit jättebra. Men det är inte vår stil på vagn, vi är mer emmaljungatyper eller vad man ska säga Glad
    Dessutom, en så pass ny vagn kommer vara för dyr i augusti. Sambon har satt gränsen vid runt 3000 kr. Vi tänkte köpa begagnat 
  • Maybe
    Tant Groda skrev 2013-02-19 06:09:29 följande:
    Maybe: emmaljunga är alldeles för tung för min del. Är tvungen att ha en lätt vagn.
    Jag har faktiskt aldrig gillat bugga och hade aldrig tänkt på en om det inte var för Buffalo.

Den är lite för stor för oss också men jag gillar den utseendemässigt. Vi har kikat på Brio Happy som känns mindre än emmaljunga
  • Maybe
    TheMrs81 skrev 2013-02-19 09:26:25 följande:
    Jag börjar känna mig lite nervös inför vul på rmc nästa vecka. Om jag fattar det rätt tittar de att det slår ett hjärta, gör de nåt mer? Berätta gärna om era erfarenheter för en novis som mig

Krystoff frågade hur jag mår och jag mådde prima förutom vätskan i magen men den va på väg att försvinna.
    Så gjorde han vul och sa visade och pekade och sa att man ser ett tydligt hjärta som slår (så tydligt vet jag väl inte om det va direkt, men om det va tydligt för läkaren så litar jag på det).
    Sen fick vi en bild med oss hem (fråga för säkerhets skull!) och så förklarade han att vi blir utskrivna från RMC och tillhör numera vanliga mödravården.

Mina TSH värden låg på gränsen och jag fick därför gå o lämna ett blodprov. Han ringde en vecka senare och sa att han skrivit ut levaxin till mig och att jag ska börja med det. Men så är det inte för alla...     
  • Maybe
    stegen skrev 2013-02-19 11:19:43 följande:

Frågade dessutom hur länge jag skulle ta Bvitaminerna och det visste inte hon utan skulle fråga min BM, ganska pinsamt när det är dem som ordinerat dem.

Till mig sa de att jag skulle ta både folsyran och B12 vitaminerna till vecka 12.
  • Maybe

Jag visste inte heller att de inte ändrar datum vid ivf.
    Så vid första ultraljudet de gör på RMC där de kollar om hjärtat slår så fick jag 28e augusti. Då är det det datumet som de räknar oavsett om de i vanliga fall skulle flyttat fram eller bak mig några dagar? 

• Maybe

Ja bebis kan komma sent, tidigt beroende på vad som behagar fröken/herren där inne. Oavsett vilket datum man får. Men det kan va bra att ha ett förlossningsdatum att räkna på när man behöver ringa försäkringskassan eller prata med chefen osv. Plus att det är helt enkelt smidigare att längta till ett specifikt datum istället för "nån gång i slutet på sommaren eller början på hösten).

• Maybe

Om allt går bra ska jag först och främst jobba fram till 1 juni, sen får vi se hur jag mår och hur jag tcker arbetet fungerar och förhoppningsvis kan jag stanna hela juni också och sen gå hem med havandeskapspening de två sista månaderna. Min chef tycker inte man kan jobba på mitt jobb när man är i de sista månaderna, har man så stor mage kommer den vara i vägen och man behöver va lite smidig ibland och det förekommer fysisk ansträngning, tunga lyft m.m.
    Det är inte säkert att det går precis som man planerat, får jag inte havandeskpenning kommer jag vilja ta ut föräldrapenning tidigare. synd bara att jag förlorar föräldradagar på det då jag hade velat va hemma så länge som möjligt.
    Hade varit smidigt om min chef kunde återkomma till planeten och höra av sig nån dag! Men nääää jag upptagen med mitt kaffedrickande så jag kan inte ringa någon... *suck* Trött på att jaga folk.

Och vad är det för fel på försäkringskassan?!! Jag har försökt ringa dit sen förra veckan men kommer inte fram!    
    Varning! Snart kommer gravidmonstret fram igen!! Demon 

Svar på tråden Vi gravida från RMC Malmö