• Maybe

Vi gravida från RMC Malmö

Med fötterna i "taket" så låg han nästan hela tiden Glad

Hon som gjorde ultraljudet sa att det va pung samt snopp man såg på bilden. Tycker den ser lite missplacerad ut? Vad är allt det andra då?? haha
  • Maybe
    Hjärtat78 skrev 2013-04-07 14:29:01 följande:
    Tack det kändes toppen Pussel att se han igen!! jag gjorde mitt UL på Mama Mia här i Malmö :)

Miillie81 så häftigt med 4D!! Vi fick se vanligt att han har lite hår men inte i 3D. Vad skiljer egentligen mellan 3D och 4D? Fick du även beräknad födelsevikt på KK?

Coolt!! Borde man be om att få 3d till nästa gång redan nu kanske? Eller får alla det som kommer dit?
  • Maybe
    Malphie skrev 2013-04-17 12:39:57 följande:
    Blev sjukskriven fram till förlossningen (beräknat 29/7). Blandade känslor inför detta...blir knäpp av att vara hemma, men har ont i stort sett hela tiden. Har även börjat få lite sammandragningar så varken läkare eller BM tyckte att jag skulle jobba.

Nu måste jag komma på hur jag ska fördriva tiden utöver böcker, tvätta och hänga på Familjeliv :)

Baka, laga mat, kom på någon hobby, ett album om graviditeten kanske? Sticka, virka, sy, måla, lägga pussel, sortera garderober och skåp, storstäda =)
  • Maybe
    Malphie skrev 2013-04-17 14:12:15 följande:
    Allt det där funkar förutom storstädningen. Har försökt med dammsugning, men då kommer huggen i fogarna väldigt tätt. Damma går dock rätt så bra :)
    Jag kan inte heller dammsuga. Brukar ta sopkvasten och sopa upp det värsta. Moppa golv kan jag men måste vila lite mellan varje rum.
  • Maybe

Karin: Du får ta ut föräldrapenning upp till 60 dagar innan om du inte lyckas lösa det på annat sätt.

Libra:

Grattis!! Känner igen dig från ivf trådarna

• Maybe

Ja tyckte tiden sniglade sig fram i hela första trimestern. Nu går det lite fortare

Vecka 23 idag!!

• Maybe

Vi åker också till göteborg om ett par veckor. Ska på hotell och mysa och njuta av att vara vi två (och hunden som får följa med) på hotell en sista gång innan bebis.
    Min sambo vill att vi flyttar till göteborg så vill dit och kika lite på staden innan jag säger ja Glad 

• Maybe
    Hjärtat78 skrev 2013-04-19 13:40:14 följande:
    Säger samma som Tant Groda, skulle vi flytta någonstans så är det Göteborg. Vi brukar åka upp dit och bo hotell :)

Oj va många som talar så gott om göteborg Glad
    Vilket hotell brukar ni bo på? Förra gången bodde vi på gothia towers.

Om vi flyttar dit vill jag nog bo i mölndal, det är tillräckligt nära göteborg men lite i utkanten??? Så kanske slipper just storstaden    
  • Maybe

Vi har bokat via ICA kortet och jag tror det är scandic men är inte säker. Det ska ligga ganska centralt, längst upp på avenyn tror jag. Vovven ska med så vi ville ändå ha så vi kan gå undan stan till nån gräsmatta och rasta osv.
    Det verkar som att det blir en tur till Ullared på vägen hem från gbg Glad
    De har ju hunddagis där så man kan lämna vovven i tryggt förvar ett par timmar medans man handlar så hon får rastas, får vatten och en paus från bilåkande.
    Har egentligen lite svårt att lita på att andra tar hand om min hund men jag kan rasta henne själv ju, så behöver hon bara någonstans att vara och en skål med vatten.
    Ska bli skoj att kolla in babyavdelningen på Ullared och passa på att shoppa lite Skrattande    

• Maybe

Scandic Opalen hette det vi skulle bo på! Glad

Finns där några trevliga bebisbutiker i gbg?  

Svar på tråden Vi gravida från RMC Malmö