Vi gravida från RMC Malmö
Skratta inte nu...
Jag är i vecka 8 eller 9 och vi gjorde vul i torsdags förra veckan. Den 10e.
Den 10e som va i torsdags stod det 7+2 på skärmen. Är jag i vecka 8 eller 9 idag?
Det går säkert snabbt till vecka 12 men gör jag inget ul då så kommer jag gå runt o tro att jag har MA hela tiden fram till vecka 18.
En fråga då, om man har MA så växer inte magen väl?
Så om magen växer borde allt va bra?
Tack för ditt svar. Jag uppskattar det
Jag kommer säkert vilja kolla igen men det känns som att v.12 är den stora milstolpen för om det blir bebis eller inte. Det känns som att om det ser bra ut i v.12 så ser det bra ut i v.18 också
Men när man är i v.12 har missfallsrisken gått ner så pass mycket att man kan slappna av. Eller jag kan nog det iallafall. Men eftersom jag inte har ett enda symptom förutom lite magont så är jag orolig för ma.
Jag vill gå in i andra trimestern och VETA att jag fortfarande är gravid med ett välmående barn.
Då går jag in i den säkra perioden med vetskapen om att jag faktiskt är gravid.
Självklart kan saker hända i både andra och tredje trimestern men majoriteten händer innan vecka 12 och jag klarar mig nog fram till rul iallafall.
Då och då känner jag lite magont. Jag antar det är livmodern som växer men det känns inte som mensvärk.
Förutom det känner jag verkligen ingenting alls. Jag antar att inte livmodern växer om det är något fel på barnet?
Längre fram kan jag känna mig lugnare när jag känner sparkar och ser att magen växer ordentligt. Men nu i början har man bara symptomen att gå efter och jag har ju inga... :-\
Krystoff ringde mig precis.
Han sa att jag ska börja äta levaxin varje dag, samt att jag har förhöjd missfallsrisk samt att jag måste ringa och prata med barnmorskan om detta. Dock får jag inte tag i min egna barnmorska utan jag måste ringa till något växelnummer och be dem hjälpa mig.
Jag undrar om detta har ett samband med att jag inte har symptom?
Ska jag va helt ärlig är jag helt utom mig själv av oro och tror att bebisen har dött i magen.
Jag ska prata med bm imorgon så får vi se vad hon säger.
Vad kan hända om man går länge utan levaxin? Förutom missfall.
Kan fostret bli missbildat? Hjärnskador?