• Maybe

Vi gravida från RMC Malmö

Jag har gjort titthålsoperation för många år sen men då hittade man inget.

Jag undrar om någon fått gå o lämna blodprov efter vul?

• Maybe

Han sa något om sköldkörteln eller sköldkörtelnivåer. Jag hade bra för en ogravid kvinna men inte säkert att det är något fel ändå. Han sa att jag inte ska oroa mig men det gör jag ändå.

Han sa att tusentals kvinnor blir gravida världen över utan att kolla sköldkörtelvärden men jag skiter faktiskt i andra kvinnor i detta läget

• Maybe
    Miilli81 skrev 2013-01-13 20:05:36 följande:
    Välkommen hit Pussel!
    Jag känner igen det där med att knappt våga börja njuta på grund av rädslan för missfall. Det tog lång tid innan jag vågade lita på att allt skulle gå bra men nu njuter jag för fullt.

Angående Krystof så har min man också en roliga och mindre roliga erfarenheter av honom. Först gången de träffades så var han väldigt rak och hård men senare mjuknade han lite. Han ringde till och med oss en söndag för att prata om vårt möte senare i veckan.

Det va snällt av han.
    Han är en duktig läkare men ibland behöver han öva lite på bemötandet.
    När de skulle lägga lokalbedövning i testikeln på min sambo så stövlade han in där och min sambo låg och visade hela paketet medans han skulle lägga lokalbedövningen. 
    Problemet va att han sa ingenting under tiden han gjorde det utan sa bara hej jag ska ge bedövning. Min sambo brydde sig inte så mycket men en annan kanske gör det.
    Han drog inte för draperiet heller så alla som gick utanför kunde se hela paketet och det tänkte inte jag på förrän min sambo sa det efteråt.
    Min sambo sa bara det är typiskt läkare, en sköterska skulle inte göra så Tungan ute

Nåväl. Krystoff må vara en torrboll men jag fick en väldigt fin födelsedagspresent av honom 5 december. Ett 8celligt embryo som ville stanna iallafall tills nu v.8 och förhoppningsvis till v.40.
    Stannar embryot får han vara precis hur torr han vill Glad        
  • Maybe
    Tant Groda skrev 2013-01-13 21:25:54 följande:
    Maybe: Har din man också gjort testikelbiopsi. Gjorde min med. Smärtsamt!

Vi va förberedda på att det skulle vara otroligt plågsamt för min stackars sambo men han höjde faktiskt inte ens på ögonbrynet och brydde sig inte alls. Han sa att nålen är så tunn när de lägger lokalbedövning och det känns ungefär som tandläkarbedövning (som jag iofs tycker gör jätteont). Och så sa han att det kändes inte alls när de plockade ut spermierna. 
    Han hoppade över stesoliden andra gången och det gick jättebra och han slapp va så trött. 
    Sen när bedövningen släppt och citodonen försvunnit så va det väldigt öm och hade ett litet blåmärke.
    Då va det förbjuden zon där Flört
    Läkarna tyckte han va tålig när vi va där.

Med mig va det annorlunda. De pumpa mig full med alla möjliga goa grejer så jag låg däckad hela dagen båda gångerna. Andra gången orkade jag inte ens äta mackorna man fick efteråt för jag kunde inte vakna riktigt ordentligt. Allt jag gjorde gjorde jag i sömnen kändes det som. Jag hade fruktansvärt ont första gången men andra gången va det lättare och gjorde knappt ont alls!
    Jag bestämde mig då för att om det blir en tredje gång, så ska jag bara ta hälften av stesoliden och istället be om extra smärtstillande.
    Förhoppningsvis slipper jag en tredje gång Glad         
  • Maybe
    Tant Groda skrev 2013-01-13 22:00:05 följande:
    Maybe: min man har fortfarande känningar efter ingreppet! Det gjorde vi för ett årsen. Men själva ingreppet tyckte han inte var så farligt, men efteråt.,. Ja jisses. Minst 2 veckor innan han ens kunde närma sig cykeln. Träningspassen fick bli stående då!

Oj det lät illa.... Har ni nämnt det för läkaren?
    Det är synd om våra stackars män som måste gå igenom det ingreppet. Men det är faktiskt synd om oss också. Jag gick dubbelvikt en vecka efter senaste ÄP.

Min sambo tränade inte heller o vi va bara hemma o vilade några dagar efter ÄP o insättning. Men jobba gjorde han efter ET men han tog nog panodil då har jag för mig. Han cyklar till jobbet.... AJAJ   
  • Maybe

Jag ska inte vaccinera mig mot svininfluensan sålänge inte barnmorskan råder mig att göra det.

• Maybe

Jag har nog bestämt mig för att gå o betala 1000 spänn o göra ett privat ultraljud i vecka 12-13.
    Då är det "på riktigt" och bebisen har gått igenom de svåraste prövningarna och mår den fortfarande bra då så kommer jag nog känna att jag faktiskt kommer bli mamma.
    Om inte annat så för att veta vad jag ska säga till jobbet om jag ska jobba i sommar eller inte och det vill de veta så tidigt som möjligt. 
    1000 kr är mycket pengar att punga ut med själv. Men jag tycker att det är värt det.
    Den kliniken jag vill gå på får man CD med bilder och hela köret och det känns knappt lönt. En liten utskrift hade jag blivit glad för men jag gör det för att jag är orolig och vill veta att allt är bra.
    Det är stora milstoplen vecka 12... 

Jag går under om det är något fel på barnet och jag litar inte på det enda tecknet att jag inte blöder.

Min sambo tycker det är onödigt....           

• Maybe
    Miilli81 skrev 2013-01-14 21:17:52 följande:
    Hjärtat78: Kan du inte bli sjukskriven om du har så ont?? Så ska man inte behöva ha det! Min BM ville sjukskriva mig för jag fått migrän. Jag jobbar dom lärare och det är svårt att ta pauser och vila. Jag känner att det har blivit lite bättre nu eftersom jag bestämt mig för att stressa mindre. Maybe: Är det Emmakliniken du tänker på??
    Ja den heter nog så ja, Emmakliniken. Googlade och hittade bara den som gör privat ul. Vet du någon mer som gör det?
    Vi har haft ordentligt gräl här hemma och det slutade med att jag blev arg och sa att jag ska minnsan gå o göra detta själv o betala detta själv och han får inte följa med för han bryr sig ändå inte.
    För att han sa att det är onödigt.
    För mig är det inte onödigt. Jag är orolig...    
  • Maybe
    Miilli81 skrev 2013-01-14 21:26:26 följande:
    Jag var på Emmakliniken i vecka 12 eftersom jag var så orolig efter blödningar. Det var grymt att se den där! De har mkt bättre utrustning än kk. Min sambo betalade men jag gick dit själv när han jobbade. Prata lugnt med din sambo/man och berätta hur mycket det skulle betyda för dig.
    Jag försökte prata lungt med han i början, men han fattar inte. Han tror att bara för att han inte är orolig så är ingen annan det heller. Det hade varit roligt om han hade velat följa med och stöttat mig istället för att sätta sig på tvären
  • Maybe
    Miilli81 skrev 2013-01-14 21:39:46 följande:
    Jag tycker inte att 1000 kr är ett dugg onödigt när man är orolig! Han kanske ändrar sig tills imorgon om han får fundera lite...
    Han har varit väldigt anti till privata vul osv hela tiden....
    Han säger jag har hybris.... 
Svar på tråden Vi gravida från RMC Malmö