• Maybe

Vi gravida från RMC Malmö

Är det förlossningen i malmö?

• Maybe

jag har hort att lund ar battre an malmo. vet inte om man far valja att foda vart som helst?

• Maybe

Imorgon bitti, direkt nr jag slutat jobbet ska jag till KK. Jag har med mig en remiss fran lakaren pa vardcentralen. Jag vet inte vart pa kk jag ska till och jag vet inte vad de kommer gora heller. Jag ar sa orolig att det ska va utomkvedes eller nagot sant

• Maybe

Jag sökte för att jag har haft ont i magen flera dagar. Jag har även slem i avföringen så tänkte att det är något fel på tarmen (ursäkta detaljerna men du frågade ju)

• Maybe

Jag skulle egentligen gjort coloskopi sa de hade sett om det fanns nagot fel i tarmen men vi avbokade den pga ivf och nu pga att jag ar ju gravid

• Maybe

De har gjort vul och kollat allmant tror jag. Forra gangen jag hade ont gick jag till rmc och de trodde det va aggstockarna som va svullna. Men jag vet dock ingenting om jag kan ha endo de har inte sagt nagot om det. Hoppas de kan kolla det pa KK imorgon. Hade varit sa skont att fa veta vad det ar som gor sa ont. Tidigare idag skulle jag pa toa och det kom bara ut en liten slemmig klump som inte ens va brun :S

• Maybe

Vi får hoppas att det inte är endo. Jag hoppas nästan att det bara är uvi som inte gått så långt och är lätt att behandla. De vill att jag jobbar kväll på lördag och det hade jag kunnat göra om jag inte haft ont.

Dock tycker jag inte att smärtan är lika intensiv som i början

• Maybe

Fick ont igen nyss och lite mer pa vanster sida. Kande efter lite och tryckte lite latt och forsiktigt med handen och det va en liten punkt dar som gjorde ordentigt ont. Jag kan sla vad om tusen kr att det r utomkvedes. Jag tyckte val att det va for bra for att vara sant att jag skulle vara gravid :(

• Maybe

Efter många om och men kom jag väl in till doktorn.
    Det är den enda doktorn jag träffat som jag faktiskt har något emot. Vanligtvis brukar jag ringa och säga att jag vill ha en annan men på akuttid får man inte välja.
    Nåväl, han läste lite och sen tittade han på mig och sa "du har besvär av graviditeten" Som om jag i det läget skulle säga "jahaaa, har jag det, men tack då och adjö".
    Jag vet väl fan att jag har besvär gubbjävel men jag vill veta vad jag ska göra åt saken!

Han sa sen att man kan inte se fostret såhär tidigt utan jag får snällt vänta på ul i januari.
    Jag fick klä av mig och han undersökte mig och så rynkade han lite på näsan och frågade om jag har klåda.
    Nä det har jag inte. Då frågade han om jag tar vagitorier.
    Och så kom jag på att jag har säkert massor med gammalt crinone kvar där inne!
    Fyyyy va äckligt och pinsamt! Bara att säga som det va att rmc sagt att det kommer ut av sig själv men ibland tar det lite tid.

Nåväl, han gjorde vul men jag fick inte titta på skärmen. Han sa att jag har en cysta på vänster äggstock, en sån som man ska ha.
    Cystan va lite stor så det är därför jag har ont. Det va nån sån hormoncysta och om de skulle plocka bort den så får jag missfall.
    Han sa att det här kommer inte att gå över.
    Han skrev ut antibiotika mot uvi och citodon mot smärtan...
    Men alltså citodon? Är det verkligen bra det? Jag ifrågasatte och han sa bara att man får ta det som en läkare skriver ut. Min sambo säger att det ska tas med försiktighet under första trimestern men långvarig användning kan ge neonatal abstinens hos barnet? Vad nu det innebär...

• Maybe

Jag funderar på att ringa och prata med barnmorska direkt angående den här cystan och mina smärtor osv. Samt berätta att jag slussas mellan vårdcentralen och kk.
    Vad tror ni? Tror ni att barnmorska direkt kan hjälpa mig eller komma med råd? 

Svar på tråden Vi gravida från RMC Malmö