• magnuss

Ska jag betala för hennes bostadslån?

Hej!

Jag ska flytta ihop med min flickvän i hennes bostadsrätt som hon har köpt. Hon har tagit privata lån från sin pappa som hon betalar månadsvis med lite lägre ränta än banken.

Den stora frågan är...

Är det självklart att jag ska ta del av att betala hennes lån? Jag vet inte riktigt hur jag känner för det. Det kanske är självklart att jag ska göra det? Jag skulle vilja höra lite objektiva synpunkter som kanske kan reda ut mina tankar.
    Jag säger inte att jag är emot endera men det känns som att det är lite konstigt att jag ska vara med och betala något som hon har lånat. Kan känna att det hade varit en helt annan sak om vi hade gemensam lägenhet och lån.

Tack på förhand/Magnus

• Svar på tråden Ska jag betala för hennes bostadslån?
  • Iida01

Blir du delägare i lägenheten ska du betala eller "köpa" den delen du ska ha i den. 
    Ska hon stå som ägare själv och kan kasta ut dig när hon vill och du bara ska bo där så ska hon betala av lånet själv.   

• jannej
    Singoallaa skrev 2012-11-15 12:24:05 följande:
    Ränta är ingen boendekostnad!! När jag köpte min bostadsrätt så betalade jag enbart hyra och de andra driftskostnaderna som el, tele, internet.
    KÖPTE DU DEN KONTANT UTAN LÅN. DET ÄR FÅ SOM KAN GÖRA I STÖRRE STÄDER.
  • jannej
    Iida01 skrev 2012-11-15 12:25:27 följande:
    Blir du delägare i lägenheten ska du betala eller "köpa" den delen du ska ha i den. 
    Ska hon stå som ägare själv och kan kasta ut dig när hon vill och du bara ska bo där så ska hon betala av lånet själv.   
    JAVISST SKA HON BETALA AV LÅNET SJÄLV MEN INTE RÄNTAN.
  • Iida01
    jannej skrev 2012-11-15 12:26:56 följande:
    Öhm vad skriker du för? 
    I TS fråga står det lån, han frågar inte om han ska betala räntan.
    Jag svarade enbart på det eftersom jag inte läst något annat ur tråden. Uppför dig hörrudu!  
  • jannej
    Iida01 skrev 2012-11-15 12:28:57 följande:
    Öhm vad skriker du för? 
    Jag svarade enbart på det eftersom jag inte läst något annat ur tråden. Uppför dig hörrudu!  
    LÄS TIDIGARE TRÅDAR, TRASIGT TANGENBORD HAR JAG SKRIVIT OM VID 2 TILLFÄLLEN.
  • jannej
    Iida01 skrev 2012-11-15 12:28:57 följande:
    Öhm vad skriker du för? 
    JAG HAR I ALLA TRÅDAR HÄVDAT ATT HAN SKA VARA MED PÅ RÄNTAN MEN INTE AMORTERING.
  • Tom Araya
    jannej skrev 2012-11-15 12:24:01 följande:
    DET ÄR EN FINGERVISNING HUR DEN ALLMÄNNA  SYNEN ÄR PÅ FÖRDELNING AV KOSTNADEN INGENTING ANNAT.
    Nej, det är en fingervisning om vad du kan ta betalt för din bostad om du hyr ut den.
  • Tom Araya
    jannej skrev 2012-11-15 12:26:56 följande:
    jannej skrev 2012-11-15 12:32:54 följande:
    JAG HAR I ALLA TRÅDAR HÄVDAT ATT HAN SKA VARA MED PÅ RÄNTAN MEN INTE AMORTERING.
    Räntan är ju priset man betalar för att ha fått möjligheten att göra en investering.

• Iida01
    jannej skrev 2012-11-15 12:30:41 följande:
    LÄS TIDIGARE TRÅDAR, TRASIGT TANGENBORD HAR JAG SKRIVIT OM VID 2 TILLFÄLLEN.
    Så jag ska leta efter alla trådar du skrivit efter två kommentarer? hahaa! 
    Jag skiter i vad du hävdat i alla trådar, jag svarade inte dig och jag diskuterade inte med dig.
    Du behöver inte besvära dig att svara mig :) 
Svar på tråden Ska jag betala för hennes bostadslån?