• Fille88

Ska vi återinföra dödstraff i Sverige?

Ja som rubriken lyder, ska vi återinföra dödstraff eller inte? Frågar du mig så säger jag direkt ja till dödstraff till enbart vissa grova brott. 

Motivera gärna ert svar!!!    

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-10-14 02:19
    Ursäkta min långa frånvaro hörni, har varit lite borta men är tillbaka nu.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ska vi återinföra dödstraff i Sverige?
  • KristenTjej84

Jo, för våldtäkter. Kanske de skulle minska då.

• SweeneyTodd
    KristenTjej84 skrev 2012-10-13 01:09:02 följande:

• Anova

Tror du att man tänker efter så innan man begår ett våldsbrott så som våldtäkt?
  • SweeneyTodd

Dödstraff skulle inte minska våldtäkter. Dödstraff avskräcker inte! Dödstraff minskar inte brott!
  • KristenTjej84
    Anova skrev 2012-10-13 01:15:26 följande:

Tror du att man tänker efter så innan man begår ett våldsbrott så som våldtäkt?
    Om det skulle införas döds straff till det, så skulle det åtminstone få svinen att tänka om.
    Nu så är det bara några månaders fängelsestraff i ett välmöblerat fängelse som gäller om ens det, vad säger det  om vårat samhälle eg?

• Anova
    KristenTjej84 skrev 2012-10-13 01:17:25 följande:
    Om det skulle införas döds straff till det, så skulle det åtminstone få svinen att tänka om.
    Nu så är det bara några månaders fängelsestraff i ett välmöblerat fängelse som gäller om ens det, vad säger det  om vårat samhälle eg?

Med din tankegång ska våldtäkter alltså vara planerade.

Straffskalan för våldtäkt är absolut mer än ett par månader.
  • Pissenisse

Jag är för dödsstraff. Självklart är det en svår fråga och jag har inte alltid varit för. 
    Jag tycker att man har förbrukat sin rätt som människa när man våldtagit och mördat småbarn. Och jag ser hellre att de dör än att de kommer ut och möter mina, dina eller någon annans barn i skogsbrynet nästa gång.

Att folk är emot dödsstraff förstår jag men sämsta argumentet är "Vem skall mörda han som mördar mördaren?" för jag anser inte att det hade varit mord att avrätta en bevisat skyldig mördare lika lite som det är kidnappning att låsa in en inbrottstjuv i ett fängelse.

• Anova
    Butterflie skrev 2012-10-13 01:22:49 följande:
    Ja i vissafall så absolut.

Tycker även vi ska införa hårdare straff så som straffarbete fast utan lön. Skicka ut dom som gratis arbetskraft. Vägarbeten tex. Det ska inte löna sig att begå brott, mördare, pedofiler, våldtäktsmän ska inte få komma ut efter 2år och sedan fortsätta som vanligt utan ånger eller förståelse för vad de har gjort.

Vägarbeten? hur skulle du säkra rymningsrisken?
  • KristenTjej84
    Anova skrev 2012-10-13 01:20:15 följande:

Med din tankegång ska våldtäkter alltså vara planerade.

Straffskalan för våldtäkt är absolut mer än ett par månader.
    Inte alltid, jag har hört hur många berättelser som helst under mitt liv där tjejer berättade om hur de blivit våldtagna o deras förövare släppts fria.
    Jag är övertygad om att de flesta våldtäkter är planerade,  tex  när svinen ser att offret får svårare att försvara sig, t ex efter en fest på väg hem ensam i ett mörkt område. Låter det inte planerat?
    Om straffet skulle höjas så skulle det bli andra bullar tror jag.

INGENTING gör att jag skulle känna sympati för dessa vidriga monster, som ger sig på försvarslösa människor.
    Så kom inte och kasta i mitt ansikte snyfthistorier om den stackars våldtäktsmannen som inte visste vad han gjorde då han var full..

För mig är våldtäkt det värsta man kan utsätta en människa för, då det trasar sönder offrets själ och ger djupa inre sår.

• Anova
    KristenTjej84 skrev 2012-10-13 01:24:53 följande:
    Inte alltid, jag har hört hur många berättelser som helst under mitt liv där tjejer berättade om hur de blivit våldtagna o deras förövare släppts fria.
    Jag är övertygad om att de flesta våldtäkter är planerade,  tex  när svinen ser att offret får svårare att försvara sig, t ex efter en fest på väg hem ensam i ett mörkt område. Låter det inte planerat?
    Om straffet skulle höjas så skulle det bli andra bullar tror jag.

INGENTING gör att jag skulle känna sympati för dessa vidriga monster, som ger sig på försvarslösa människor.
    Så kom inte och kasta i mitt ansikte snyfthistorier om den stackars våldtäktsmannen som inte visste vad han gjorde då han var full..

För mig är våldtäkt det värsta man kan utsätta en människa för, då det trasar sönder offrets själ och ger djupa inre sår.

Att följa efter någon efter krogen är inte att planera mer än kanske någon minut då man träffar på tjejen (eller killen).. Jag tror att då det gäller de allra flesta brotten är det tillfället som gör en brottsling.

Du som är kristen (i alla fall enligt din nick) är det meningen att vi människor ska vara gud och bestämma vem som ska få leva och vem som ska få dö?
Svar på tråden Ska vi återinföra dödstraff i Sverige?