Inlägg från: KristenTjej84 |Visa alla inlägg
  • KristenTjej84

Ska vi återinföra dödstraff i Sverige?

Jo, för våldtäkter. Kanske de skulle minska då.

• KristenTjej84
    Anova skrev 2012-10-13 01:15:26 följande:

Tror du att man tänker efter så innan man begår ett våldsbrott så som våldtäkt?
    Om det skulle införas döds straff till det, så skulle det åtminstone få svinen att tänka om.
    Nu så är det bara några månaders fängelsestraff i ett välmöblerat fängelse som gäller om ens det, vad säger det  om vårat samhälle eg?

• KristenTjej84
    Anova skrev 2012-10-13 01:20:15 följande:

Med din tankegång ska våldtäkter alltså vara planerade.

Straffskalan för våldtäkt är absolut mer än ett par månader.
    Inte alltid, jag har hört hur många berättelser som helst under mitt liv där tjejer berättade om hur de blivit våldtagna o deras förövare släppts fria.
    Jag är övertygad om att de flesta våldtäkter är planerade,  tex  när svinen ser att offret får svårare att försvara sig, t ex efter en fest på väg hem ensam i ett mörkt område. Låter det inte planerat?
    Om straffet skulle höjas så skulle det bli andra bullar tror jag.

INGENTING gör att jag skulle känna sympati för dessa vidriga monster, som ger sig på försvarslösa människor.
    Så kom inte och kasta i mitt ansikte snyfthistorier om den stackars våldtäktsmannen som inte visste vad han gjorde då han var full..

För mig är våldtäkt det värsta man kan utsätta en människa för, då det trasar sönder offrets själ och ger djupa inre sår.

• KristenTjej84
    Anova skrev 2012-10-13 01:28:49 följande:

Att följa efter någon efter krogen är inte att planera mer än kanske någon minut då man träffar på tjejen (eller killen).. Jag tror att då det gäller de allra flesta brotten är det tillfället som gör en brottsling.

Du som är kristen (i alla fall enligt din nick) är det meningen att vi människor ska vara gud och bestämma vem som ska få leva och vem som ska få dö?
    Nu har inte mitt tankesätt något med min kristna tro att göra. Det har med min ilska mot våldtäkter mot försvarslösa att göra, som har vuxit sig stark under åren och den blir inte mindre av att se hur ofta dessa människor (förövarna)kommer undan medans offret får panikattacker och mardrömmar om händelsen år efteråt.

Jo jag är kristen, men jag vet att människor ofta är själviska, skulle döds-straff införas vid våldtäkter(bevisade sådana) så tror jag folk skulle tänka om litegrann innan de gav sig på andra människor.

Någonting måste göras, om inte döds-straff, åtminstone tvångs sterilisering utan bedövning.
    Okej jag erkände att jag gick lite för långt då jag sa att de förtjänar döds-straff. Gud vill att alla ska vända om och bli frälsta.
  • KristenTjej84
    Anova skrev 2012-10-13 01:46:26 följande:

Eftersom du är kristen så bör man väl kunna resonera ont mot gott och vem som har rätten att bestämma över någon. Jag är inte för dödsstraff på något sätt, men anser inte heller att man ska dalta med våldtäktsmän.
    Jag tror fortfarande att tillfället gör våldtäktsmannen, och att det inte ligger någon som helst förplanering innan de flesta våldtäktsförsök.

Jag tycker du ska vara lite försiktig i vad du säger.. Enligt brottsbalken är det skillnad på våldtäkt och våldtäkt.. Tycker du att en kille som är dömd för våldtäkt då han haft sex med sin underåriga flickvän (som medgivit sexuella handlingar) ska tvångssteriliseras "utan bedövning".
    Självklart ska man inte killen inte dömas om tjejen gått med på det. Jag menar i de fallen där hon inte gett sitt medgivande, eller om jag ska ta ett annat exempel; då han gett sig på ett försvarslöst barn..
    En av anledningarna till att jag kokar av ilska när det gäller just våldtäktsmän, är att en som jag känner och är nära vän med, har blivit våldtagen då hon var liten och det har fortfarande djupa spår i henne och det fick mig att börja gråta igår då jag tänkte på hur vidrigt grymt det är..

Jag tycker nu med närmare eftertankte precis som du, att daltandet måste tas slut med våldtäktsmännen, de riktiga såna.

• KristenTjej84
    Regnig måndag skrev 2012-10-13 08:26:17 följande:
    Jag uppfattar dig som typiskt kristen. Man tror på sin egen förträfflighet samtidigt som man ser ner på alla. Gud älska alla och sånt där är rent crap. Du vill plåga någon medvetet enbart för att du ser ner på denne. I det läget är Gud som bortblåst.

Skenhelig är det närmsta ord jag kommer. Jag menar inte att peka ut dig som person utan jag menar att jag uppfattar de flesta kristna som dig. De som tillhör er skara godkänns men finns det några skäl (speciellt moraliska) så väntar helvetets eldar och det tar ni som personer er rätt att avgöra.
    Skenhelig är jag inte, jag är väl medveten om mina egna misstag och synder.
    Men just när det gäller våldtäkter så börjar jag koka inombords.
    Skulle jag visa mig vara en bättre kristen om jag inte hade någon känsla alls för rätt eller fel?
    Om jag tyckte: självklart ska man inte straffa någon, allt ska vara tillåtet utan straff trallalaaa och spotta i ansiktet på dessa stackare som får men för livet efter att blivit angripna..
    jag har stark medkänsla för offren.
    Jag ser inte ner på andra människor, och sa i mitt senaste inlägg att Gud älskade alla och att jag överreagerade lite då jag som person kan vara impulsiv. 
    Jag tror inte på min egen förträfflighet, var har jag sagt det?
    Du ska veta att jag har många vänner som lever annorlunda än jag, även när det gäller moraliska grunder, och inte står jag bland dom och kastar en massa skräck-historier om helvetets eldar i ansiktet på dom, jag accepterar och älskar dom ändå. Så nu tog du i och dömde mig ordentligt utan att ens känna mig.

Svar på tråden Ska vi återinföra dödstraff i Sverige?