Regnig måndag skrev 2012-10-13 08:26:17 följande:
Jag uppfattar dig som typiskt kristen. Man tror på sin egen förträfflighet samtidigt som man ser ner på alla. Gud älska alla och sånt där är rent crap. Du vill plåga någon medvetet enbart för att du ser ner på denne. I det läget är Gud som bortblåst.
Skenhelig är det närmsta ord jag kommer. Jag menar inte att peka ut dig som person utan jag menar att jag uppfattar de flesta kristna som dig. De som tillhör er skara godkänns men finns det några skäl (speciellt moraliska) så väntar helvetets eldar och det tar ni som personer er rätt att avgöra.
Skenhelig är jag inte, jag är väl medveten om mina egna misstag och synder.
Men just när det gäller våldtäkter så börjar jag koka inombords.
Skulle jag visa mig vara en bättre kristen om jag inte hade någon känsla alls för rätt eller fel?
Om jag tyckte: självklart ska man inte straffa någon, allt ska vara tillåtet utan straff trallalaaa och spotta i ansiktet på dessa stackare som får men för livet efter att blivit angripna..
jag har stark medkänsla för offren.
Jag ser inte ner på andra människor, och sa i mitt senaste inlägg att Gud älskade alla och att jag överreagerade lite då jag som person kan vara impulsiv.
Jag tror inte på min egen förträfflighet, var har jag sagt det?
Du ska veta att jag har många vänner som lever annorlunda än jag, även när det gäller moraliska grunder, och inte står jag bland dom och kastar en massa skräck-historier om helvetets eldar i ansiktet på dom, jag accepterar och älskar dom ändå. Så nu tog du i och dömde mig ordentligt utan att ens känna mig.