Regnig måndag skrev 2012-10-13 10:14:12 följande:
Det kostar mycket, mycket mer med dödsstraff. Det är så pass dyrt att tom opinionen i Florida börjar svänga en anings.
För jag tror inte att du på allvar menar att den som dömts till döden inte ska ha en chans att överklaga för i så fall lever vi inte längre i en civilisation.
Om du har tänkt dig att avrätta med giftinjektion så har du stora problem eftersom inget land i världen kommer att exportera det till oss. USA har doser så att det räcker till några hundra avrättningar till, sen är det ingen som vet hur de ska få fram nytt. Antingen har tillverkningen lagt ner, tillverkarna belagts med exportförbud av respektive regering eller så som för det sista läkemedelsbolaget: de har infört restriktioner och kräver garantier att det inte når fängelser.
Så vad återstår, att skjuta dem? Och det ställer du upp på förstår jag?
ja, förutom det "lilla" problemet med EU. Sverige kommer obönhörligen att sparkas ut den dagen vi inför dödsstraff och det lär ytterst få politiker vara med på...
Varför ska de få andas och leva då de är monster och inte ens ska få släppas lösa i vårat samhälle, aldrig någonsin!
De ska inte släppas fria, det håller jag med om men bara för att de är monster rättfärdigar det inte "mig" att också bli det. Den som tänker på hämnd och vill döda den som dödat är lika mycket monster nämligen...
Svårt...
Nej, den som har mördat ska inte ha en chans till...beroende på vad som hänt förstås!!!
Jag tycker inte A.Breivik ska har rätt att leva längre, inte heller den som dödade Engla...inte tycker jag att Hitler, om han skulle ha levt nu, skulle ha haft rätten att få leva...de har utfört dåd som är fruktansvärda!
Att jag skulle skjuta någon, varför?
Då det säkert finns folk som ställer upp frivilligt...
Men om dessa personer aldrig ska släppas ut... vem ska betala för dem? Du och jag? De lär j kosta en slant att förvara dem tills de blir gamla och dör.
Nej, hämnd gör inte folk till monster...inte alltid...hämnden kan nog vara ljuv också...ett avslut på något.
Men som sagt, jag är inte 100% helt säker på var jag står i dessa frågor...då det finns många om och men...men ett väldans intressant ämne!