KristenTjej84 skrev 2012-10-13 01:36:59 följande:
Nu har inte mitt tankesätt något med min kristna tro att göra. Det har med min ilska mot våldtäkter mot försvarslösa att göra, som har vuxit sig stark under åren och den blir inte mindre av att se hur ofta dessa människor (förövarna)kommer undan medans offret får panikattacker och mardrömmar om händelsen år efteråt.
Jo jag är kristen, men jag vet att människor ofta är själviska, skulle döds-straff införas vid våldtäkter(bevisade sådana) så tror jag folk skulle tänka om litegrann innan de gav sig på andra människor.
Någonting måste göras, om inte döds-straff, åtminstone tvångs sterilisering utan bedövning.
Okej jag erkände att jag gick lite för långt då jag sa att de förtjänar döds-straff. Gud vill att alla ska vända om och bli frälsta.
Eftersom du är kristen så bör man väl kunna resonera ont mot gott och vem som har rätten att bestämma över någon. Jag är inte för dödsstraff på något sätt, men anser inte heller att man ska dalta med våldtäktsmän.
Jag tror fortfarande att tillfället gör våldtäktsmannen, och att det inte ligger någon som helst förplanering innan de flesta våldtäktsförsök.
Jag tycker du ska vara lite försiktig i vad du säger.. Enligt brottsbalken är det skillnad på våldtäkt och våldtäkt.. Tycker du att en kille som är dömd för våldtäkt då han haft sex med sin underåriga flickvän (som medgivit sexuella handlingar) ska tvångssteriliseras "utan bedövning".