• Helhjärtat

Gravid efter IVF i september 2012

Hej! Här kan vi som fick plus efter IVF i september samlas! Nu håller vi tummarna för att det är våran tur efter lång väntan. Äntligen är vi gravida! :)

Följ dina drömmar
  • Svar på tråden Gravid efter IVF i september 2012
  • Nickie

Okej, det här är verkligen helt OT men jag sitter och tittar på aftonbladet.se live
    när den där killen ska hoppa från rymden. Vet inte om det är hormonerna eller nått, men jag vill bara springa dit och stoppa honom! Varför är man inte mer rädd om sitt liv?? Usch..

• Helhjärtat

Någon annan som blivit väldigt klumpig och tankspridd sedan ni blev gravida? Tycker jag tappar saker hela tiden och glömmer mycket. Tankspriddheten kanna bero på att man går och tänker på vad som finns inne i magen :) för det är typ det enda jag kan tänka på om dagarna men klumpigheten måste vara hormonerna?!

Följ dina drömmar
  • gilda3
    Helhjärtat skrev 2012-10-09 19:18:06 följande:
    Någon annan som blivit väldigt klumpig och tankspridd sedan ni blev gravida? Tycker jag tappar saker hela tiden och glömmer mycket. Tankspriddheten kanna bero på att man går och tänker på vad som finns inne i magen :) för det är typ det enda jag kan tänka på om dagarna men klumpigheten måste vara hormonerna?!
    Följ dina drömmar

Jamen jag är precis så också. Och det kom typ samma dag jag plussade. Har förlorat avståndsbedömingen helt!
  • Helhjärtat

Ja precis lika för mig. Känner mig jättefånig när det händer så ofta. Snart börjar väl arbetskamraterna undra. :)

Följ dina drömmar
  • Frankie86
    Baby Lei skrev 2012-10-09 11:02:14 följande:
    Ett stort grattis Frankie! Vilka fina plus! Visst är de sjukt hur ett litet litet streck mer eller mindre på en teststicka kan förändra hela livet?!

Välkomna hit alla nya och grattis till era graviditeter också!  
    Tack!

Det är helt otroligt. När vi plussade med dottern så grät både jag och sambon. Den här gången kändes det bara så konstigt. Jag törs inte riktigt tro på det, även om jag redan ringt min hemortsläkare och mvc för att boka tid.

JAg tror att jag måste göra det för att få det bekräftat att det är på riktigt :)

Nu får tiden gärna gå lite fortare :)        
  • caroline 32

Hej! Jag fick ju ett tidigt pluss på Stickan i förrgår och känner mig gravid. Men nu när jag var på toa kom lite bruna crinoneklumpar( ursäkta detaljerna). Blir så sjukt orolig!!!

• Rosa fjäril

Caroline: nej men blir man inte känslig i slemmhinnorna av dom också!!?? Och brunt är ju gammalt blod.....hoppas och hållet tummarna

• månviol
    caroline 32 skrev 2012-10-10 09:35:41 följande:
    Hej! Jag fick ju ett tidigt pluss på Stickan i förrgår och känner mig gravid. Men nu när jag var på toa kom lite bruna crinoneklumpar( ursäkta detaljerna). Blir så sjukt orolig!!!
    Det hände mig också, på BIM dessutom så jag trodde verkligen att det var kört. Men det var det inte! Jag har också hört att slemhinnorna kan bli känsliga av Crinone och dessutom är det väldigt vanligt med blödningar i början av graviditeten. So hang in there!

Nu när jag har slutat ta Crinone och liksom inte "fyller på" längre så har den kommit ut i riktigt rejält stora klumpar. Äckligt... Men det är väl övergående, kan ju inte finnas hur mycket som helst där inne!  
Svar på tråden Gravid efter IVF i september 2012