• Helhjärtat

Gravid efter IVF i september 2012

Hej! Här kan vi som fick plus efter IVF i september samlas! Nu håller vi tummarna för att det är våran tur efter lång väntan. Äntligen är vi gravida! :)

Följ dina drömmar
  • Svar på tråden Gravid efter IVF i september 2012
  • gilda3
    Rosa fjäril skrev 2012-10-08 08:14:35 följande:
    Glida3: hur har det gått?!

Ja, ursäkta att jag fläker ut hela mitt sexliv här Men nu är jag helt bombis på att det bara var sexet som gjorde att jag blödde. Det har inte gjort ont alls åt något mens/sammandragningsartat håll. Och inget mer blod. Känner mig mer gravid än nånsin Får väl ta det lugnt med de där trevligheterna tyvärr, för man blir ju så satans orolig!
  • miqaw
    gilda3 skrev 2012-10-08 11:02:10 följande:

Ja, ursäkta att jag fläker ut hela mitt sexliv här Men nu är jag helt bombis på att det bara var sexet som gjorde att jag blödde. Det har inte gjort ont alls åt något mens/sammandragningsartat håll. Och inget mer blod. Känner mig mer gravid än nånsin Får väl ta det lugnt med de där trevligheterna tyvärr, för man blir ju så satans orolig!
    Jag har någon spärr efter förra graviditen som gör att det inte blivit något av den varan alls, till min makes stora sorg så klart... MEN, man kan ju mysa på annat sätt hi hi Passa er dock från att göra det om ni är riktigt trötta, somnade stående i duschen igår och tur var ju att maken var med, han fick fånga mig!  Cool
  • Baby Lei
    Helhjärtat skrev 2012-10-07 09:51:20 följande:
    Just ja, igår tog jag sista lutinus tabletten. Känns fel att sluta så tvärt.. Men läkarna lär ju veta vad dom snackar om. Lite läskigt att kroppen får klara sig själv nu. Men skönt att slippa krångla med dom där tre gånger om dagen.

Jag kände precis likadant när jag skulle sluta med progesteronet, men min läkare sa att alla som blivit gravida blir rädda när de ska sluta med det. Man vågar liksom inte lita på att kroppen ska sköta det själv helt plötsligt. Men det går bra!
  • Baby Lei
    gilda3 skrev 2012-10-08 11:02:10 följande:

Ha ha., ingen fara. Vi är ju alla i samma sits :)
    Vad skönt att det slutat blöda. Usch vad det är jobbigt med all oro! 
  • Baby Lei
    Nickie skrev 2012-10-08 08:13:58 följande:
    gilda3: Håller tummarna för att det bara var pga sexet. Man är väl lite känsligare i slemhinnorna när man är gravid också?

Nån som vet varför det gör så förbannat ont i magen när man nyser? Det hugger till varje gång.

Det hugger till i min mage varje gång jag nyser eller sträcker på mig. Som att livmodern är "aktiverad" liksom.
    Men jag tar det som ett bra tecken.

• Frankie86
    gilda3 skrev 2012-10-08 11:03:31 följande:
    Frankie 86: Är det två streck så är det Grattis!!!

TACK!
    Köpte två stycken digitala med veckoindikator på idag.

Ska vänta tills på onsdag och ta ett då. I morgon får det vänta :)

• Lillflickan

Jag är lite nervös för att anmäla mig här. Men jag försöker njuta av plusset så mycket som möjligt.

• miqaw
    Lillflickan skrev 2012-10-08 14:16:31 följande:
    Jag är lite nervös för att anmäla mig här. Men jag försöker njuta av plusset så mycket som möjligt.
    Vi kan ta varandra i hand men du är sååå välkommen så håller vi alla tummar att våra små väsen stannar kvar hos oss!
Svar på tråden Gravid efter IVF i september 2012