• Helhjärtat

Gravid efter IVF i september 2012

Hej! Här kan vi som fick plus efter IVF i september samlas! Nu håller vi tummarna för att det är våran tur efter lång väntan. Äntligen är vi gravida! :)

Följ dina drömmar
  • Svar på tråden Gravid efter IVF i september 2012
  • Helhjärtat

Jo jag har taighta jeans, men magen är ju svullen så den putar liksom ut ännu mer ovanför bara för att jag klämmer in magen med jeansen. Men jag har bara det på jobbet annars försöker jag ha skönare byxor. Förövrigt så har jag TD idag, :) och det blev ett superfint starkt streck. Så kl 8 ska jag ringa kliniken och ge besked :) hoppas på ett vul så snart som möjligt.

Följ dina drömmar
  • Rosa fjäril

Nä men jag tänkte liksom bara så man inte klämmer på något vis bara:/ när man sitter och det skär in lite;)

• Helhjärtat

25 okt fick jag tid för ul. Hon flyttade även bak mig för jag trodde jag var i vecka 6 nu men är enligt henne bara i vecka 5. Men får bättre svar på ul. 3 veckor kommer kännas som en evighet!

Följ dina drömmar
  • Nickie
    Helhjärtat skrev 2012-10-05 08:16:02 följande:
    25 okt fick jag tid för ul. Hon flyttade även bak mig för jag trodde jag var i vecka 6 nu men är enligt henne bara i vecka 5. Men får bättre svar på ul. 3 veckor kommer kännas som en evighet!
    Vilken dag gjorde du ET?
  • Helhjärtat

Äp 14 och et 17. Hon frågade bara efter et datumet. Räknar akkis från et eller var det hon som var lite bakom flötet?

Följ dina drömmar
  • Nickie
    Helhjärtat skrev 2012-10-05 09:01:47 följande:
    Äp 14 och et 17. Hon frågade bara efter et datumet. Räknar akkis från et eller var det hon som var lite bakom flötet?
    Då borde du ha gått in i vecka 6 idag? 5+0
    själv gjorde jag äp den 10:e och är då 5+4.
    De flesta andra jag frågat har räknat från äp iaf när de gjort ivf.
  • Helhjärtat

Ja så trodde jag med att det var men hon sa att jag var på 4+4 idag och det stämmer ju om man räknar från et. Aja, får väl mer svar på ul. Har bf mellan 6-10 juni så det diffar ju bara på några dagar beroende på hur man räknar. Skulle vara kul om bebisen kom på min och killens 6-års dag tillsammans den 9 juni :) det skulle ju vara bästa presenten ever!

Följ dina drömmar
  • miqaw
    Nickie skrev 2012-10-05 09:10:38 följande:
    Då borde du ha gått in i vecka 6 idag? 5+0
    själv gjorde jag äp den 10:e och är då 5+4.
    De flesta andra jag frågat har räknat från äp iaf när de gjort ivf.
    Jag frågade BM som jag pratade med vilken vecka jag kommer vara i när VUL blir och hennes svar var: I vecka 8, på det sättet som vi räknar. Och de räknar nog hela tiden 4+5 och inte som vi, att 4+5= v 6 osv. Vid MA hade jag kollat bara någon dag innan vilket vecka mm jag var i och jag sa v 13 till personalen, eller ja, 12+2 rättade jag mig till och det var det svaret de ville ha. Men jag ska fråga både exakt dag och BF- datum när VUL är OM det nu finns något...
  • Nickie
    miqaw skrev 2012-10-05 09:46:20 följande:
    Jag frågade BM som jag pratade med vilken vecka jag kommer vara i när VUL blir och hennes svar var: I vecka 8, på det sättet som vi räknar. Och de räknar nog hela tiden 4+5 och inte som vi, att 4+5= v 6 osv. Vid MA hade jag kollat bara någon dag innan vilket vecka mm jag var i och jag sa v 13 till personalen, eller ja, 12+2 rättade jag mig till och det var det svaret de ville ha. Men jag ska fråga både exakt dag och BF- datum när VUL är OM det nu finns något...
    Jodå det ska det finnas, du och blir ju beräknade samma dag iaf =)
    Vet att när jag åkte in akut när jag väntade min son (pga smärtor i magen) så fick jag både bild och där stod det vecka 7+2 på.
Svar på tråden Gravid efter IVF i september 2012