• Helhjärtat

Gravid efter IVF i september 2012

Hej! Här kan vi som fick plus efter IVF i september samlas! Nu håller vi tummarna för att det är våran tur efter lång väntan. Äntligen är vi gravida! :)

Följ dina drömmar
  • Svar på tråden Gravid efter IVF i september 2012
  • miqaw
    Helhjärtat skrev 2012-10-01 08:43:45 följande:
    Är det någon av er som får livmoderkramper lite då och då? Helt plötsligt kan det komma som en ilning genom livmodern som håller i sig i några sekunder. Ungefär som mensvärk men lite mer hårt eller hur man ska förklara det. Blir oftast när jag byter ställning hastigt, typ sittande till liggande eller en snabb vändning,
    Känner absolut igen det där och det är väl just för att den växer just nu och den töjs lite mer när vi gör andra rörelser och då lite hastiga.
    Helhjärtat skrev 2012-10-01 08:04:47 följande:
    Ingen i våran närhet vet heller om det. Skulle också vilja vänta och ge det i julklapp men vet inte om jag kan hålla mig, :) är ju för tusan 3 månader dit. Det är säkert olika men jag tror dom brukar göra vul i v.7. Man vill ju bara få se det tickande hjärtat så man kan andas ut lite.
    Jag HOPPAS verkligen att det är i v 7. En annan som går i Lkpg hade fått i v 8 men så länge pallar inte jag eftersom min förra grav avstannade i v 7...

• Rosa fjäril

Jag har redan berättat för nära och kära! Min mamma bor 4 km bort och dom har stöttat oss! Så det är klart att dom ska få veta!

• miqaw
    Rosa fjäril skrev 2012-10-01 09:22:06 följande:
    Jag har redan berättat för nära och kära! Min mamma bor 4 km bort och dom har stöttat oss! Så det är klart att dom ska få veta!
    Mina föräldrar stöttar också och det vet om ATT vi skulle göra IVF men inte NÄR och det beror på att min kära mor är av den liten kvävande sorten och frågar bara hur det går om hon får veta och inte hur jag mår osv... Detta blir lugnare för mig.

Nu har jag pratat med RMC i alla fall.. 121024 blir det UL.... ALLDELES för långt fram ha ha ha
  • gilda3

Hej, jag vill också vara med här!

Har försökt få ett syskon till min åttaåriga tjej i drygt fyra år. Började med ivf nu i maj, funkade inte på första försöket, men vi fick tre fina blastocyster till frysen. Jag fick en från frysen insatt den 18 september och testade positivt i morse! Visserligen var min TD i övermorgon, men kunde såklart inte hålla mig och det var ett riktigt tydligt plus. Så himla skönt!!

Är förresten 40 år, några andra här i min respektabla ålder?

• miqaw
    gilda3 skrev 2012-10-01 13:25:24 följande:
    Hej, jag vill också vara med här!

Har försökt få ett syskon till min åttaåriga tjej i drygt fyra år. Började med ivf nu i maj, funkade inte på första försöket, men vi fick tre fina blastocyster till frysen. Jag fick en från frysen insatt den 18 september och testade positivt i morse! Visserligen var min TD i övermorgon, men kunde såklart inte hålla mig och det var ett riktigt tydligt plus. Så himla skönt!!

Är förresten 40 år, några andra här i min respektabla ålder?
    Grattis till plusset!

Här är det första barnet, första försöket (dock naturlig grav som slutade i MA mars -11) och vi kör en liten respektabel ålder på 32 här Solig
  • Nickie

Miqaw: Åhhh, jag vet hur du känner dig! Jag fick tid för VUL 23/10.
    Det är ju en hel evighet dit!!
    Ingen som har en ultraljudsmaskin liggandes och skräpar nånstans?? Flört

• Nickie

När tänkte ni boka tid på MVC?
    Funderar på att vänta tills efter VUL, vill ju liksom se att det är nått därinne först och ingen tom säck.

• miqaw
    Nickie skrev 2012-10-01 15:37:45 följande:
    När tänkte ni boka tid på MVC?
    Funderar på att vänta tills efter VUL, vill ju liksom se att det är nått därinne först och ingen tom säck.
    Sköterskan som jag pratade med idag sa att när VUL är klart och allt är ok så kan jag skriva in mig på MVC så jag tänker utan tvekan vänta tills dess. Skulle det inte vara något bra besked på VUL så slipper jag ett jobbigt samtal i alla fall.
  • Nickie
    miqaw skrev 2012-10-01 16:23:31 följande:
    Sköterskan som jag pratade med idag sa att när VUL är klart och allt är ok så kan jag skriva in mig på MVC så jag tänker utan tvekan vänta tills dess. Skulle det inte vara något bra besked på VUL så slipper jag ett jobbigt samtal i alla fall.
    Ja, det var lite så jag också tänkte.
    Har ingen lust att behöva avboka sen ifall det inte skulle gå som man vill,
    känns jobbigare då.
Svar på tråden Gravid efter IVF i september 2012