• Helhjärtat

Gravid efter IVF i september 2012

Hej! Här kan vi som fick plus efter IVF i september samlas! Nu håller vi tummarna för att det är våran tur efter lång väntan. Äntligen är vi gravida! :)

Följ dina drömmar
  • Svar på tråden Gravid efter IVF i september 2012
  • Helhjärtat

Var ut på en långpromenad nyss och fick blodtrycksfall mitt i alltihopa. Hade sån jävla tur att vi var alldeles bredvid affären så jag kunde köpa lite juice. Någon annan som lätt blir yr efter ni plussat? Annars har jag inte känt något alls idag.. Är så fram och tillbaka hela tiden.

Följ dina drömmar
  • miqaw

Jodå, det känns igen! Dock mest när jag reser mig för snabbt osv... Som när man ska på toa mitt i natten... Då är det bara att i mörkret köra ner huvudet nästan mellan benen efter halva sträckan och sen kan jag fortsätta...

• Helhjärtat

Herregud vilken natt. Jag har sovit så hårt och drömt skumma drömmar. Var upp en gång och yrade för att sambon inte låg i sängen, visste att han var ut med några kompisar och inte var hemma, sen var jag upp en gång och kissade. Vaknade nyss av att jag dreglat ner typ hela kudden och var alldeles varm. Det måste vara graviditeten för det brukar aldrig hända annars. Känner mig helt förvirrad hehe.

Följ dina drömmar
  • Helhjärtat

Just ja, igår tog jag sista lutinus tabletten. Känns fel att sluta så tvärt.. Men läkarna lär ju veta vad dom snackar om. Lite läskigt att kroppen får klara sig själv nu. Men skönt att slippa krångla med dom där tre gånger om dagen.

Följ dina drömmar
  • gilda3

Fan, fan, fan. Hade barnvakt ett par timmar och passade på att ha sex med min man. Och då fick jag en rejäl blödning!! Blev så knäckta, vi som verkligen, verkligen trodde det skulle bli nåt av det här. Har hört att man kan få blödning i samband med samlag, så jag hoppas fortfarande att det bara var det. Även om det var rätt så mycket rött blod. Men det verkar ha slutat blöda nu. Hoppas, hoppas...

• gilda3
    Rosa fjäril skrev 2012-10-07 16:53:43 följande:
    Gilda3: hoppas att allt kommer att bli bra!!! Hur är det nu?

Det gör inte ont. Känns som vanligt och verkar ha slutat blöda. Aningens, aningens rosa flytning kvar. Hoppas på det bästa! Känner mig fortfarande gravid, får försöka tro på det. Ska ringa kliniken i morgon och höra om man kan komma på tidigare VUL än planerat.
  • Nickie

gilda3: Håller tummarna för att det bara var pga sexet. Man är väl lite känsligare i slemhinnorna när man är gravid också?

Nån som vet varför det gör så förbannat ont i magen när man nyser? Det hugger till varje gång.

Svar på tråden Gravid efter IVF i september 2012