• Helhjärtat

Gravid efter IVF i september 2012

Hej! Här kan vi som fick plus efter IVF i september samlas! Nu håller vi tummarna för att det är våran tur efter lång väntan. Äntligen är vi gravida! :)

Följ dina drömmar
  • Svar på tråden Gravid efter IVF i september 2012
  • Helhjärtat

Nickie: jag får också ont när jag nyser. Och jag nyser typ hela tiden för jag är känslig mot mina katter och sedan jag blev gravid har mina slemhinnor blivit sköra så det killar i näsan. Är rädd att alla nysningar gör att det kan bli missfall.. Kanske oroar mig i onödan.

Följ dina drömmar
  • miqaw

Jag får också ont, både vid nysningar och hostningar tyvärr...
    Men hörrni, är det ingen annan än jag som fått kraftiga flytningar? Går på helspänn hela dagarna och är livrädd för att det är MF så fort det blir "blött"...

• Frankie86

Hej tjejer,
    jag hoppas kunna hoppa in här snart.

Jag la nyss upp en bild på mitt test från i morse i septembertråden.
    Skulle ni kunna ta en titt på det också :) är på RD11 idag.

• Helhjärtat

Nä inga rikliga flytningar här, inte värre än vanligt iaf. Men jag har ju precis slutat med proggisarna och dom kan göra en torr så kroppen kanske fortfarande inte kommit ikapp sig själv.

Följ dina drömmar
  • Nickie

Inga kraftiga flytningar än så länge iaf.
    Jag vill bara till VUL NU så jag vet om det finns nått därinne.
    Känns så tomt på nått sett när man inte vet hur det står till.

• Helhjärtat

Ja, man vågar ju inte tro på att det finns något där inne. Men sålänge jag inte blöder vågar jag hoppas lite.

Följ dina drömmar
  • Nickie

Helhjärtat: Ja, det känns ju som att det är nått som går sönder i magen varje gång man nyser.
    Tur att det inte är mitt under pollensäsongen nu iaf då jag är fruktansvärt pollenallergisk. :)
    Jag är också lite känslig mot våran katt, men mer så det kliar i ögonen (tack och lov just nu)

• Helhjärtat

Jag vet ju inte om det är katten jag är allergisk mot ( vet bara att jag är lite känslig i vanliga fall om jag petar mig i ögonen efter ha klappat katten) eller om det är graviditeten i sig, men när jag fick en nysattack igår med 10 nysningar på raken fick jag nog. Ringde 1177 och frågade vad man fick ta som gravid och livostin nässpray var ok. Och det blev lite bättre när jag tagit den men är fortfarande jättetäppt och snorig.

Följ dina drömmar
  • Nickie

Jag tror nästan att det är graviditeten i sig faktiskt.
    Jag är ju helt frisk annars och gräspollen är det inte mkt av nu inte.
    Förbaskat jobbigt när man jobbar i kök och måste springa iväg och nysa och tvätta händerna heeela tiden :)

Svar på tråden Gravid efter IVF i september 2012