• Helhjärtat

Gravid efter IVF i september 2012

Hej! Här kan vi som fick plus efter IVF i september samlas! Nu håller vi tummarna för att det är våran tur efter lång väntan. Äntligen är vi gravida! :)

Följ dina drömmar
  • Svar på tråden Gravid efter IVF i september 2012
  • månviol
    Baby Lei skrev 2012-10-08 15:37:29 följande:

Klart du ska hänga här! Men jag förstår precis hur du känner- jag känner exakt likadant. Som att det skulle kunna jinxa hela grejen att stå med som gravid på en lista.. Helt knäppt. Men jag påminner mig själv hela tiden om att jag ska njuta nu. För jag ÄR gravid nu. Hur otroligt och konstigt det än är.. :)
    Vad roligt, precis så har jag också känt. Plussade i tisdags och var jätteglad, men redan på onsdagen började jag tvivla på om det var sant... Idag var i alla fall min TD och jag fick starkt plus på CB och två fina streck på testlagrets. Så nu är det på riktigt och jag vågar hoppa in i tråden!

Så, hej på er (några "känner" jag från IVF sept-tråden - kul att fler anslutit också!) 
  • månviol

Oo ett litet tips... eller kanske "note to self": ät inte en massa rödbetor om du är rädd för sånt som är rött i toaletten. Det gjorde jag igår, och hjärtat höll på att stanna innan jag kom på varför allt var rosa...

• gilda3
    månviol skrev 2012-10-08 20:12:02 följande:
    Oo ett litet tips... eller kanske "note to self": ät inte en massa rödbetor om du är rädd för sånt som är rött i toaletten. Det gjorde jag igår, och hjärtat höll på att stanna innan jag kom på varför allt var rosa...

Ja, det värsta med att vara gravid är att man kommer vara rädd att gå på toa ett par tusen gånger innan det kommer ut en knodd!
  • Helhjärtat

Jag har fått tid för vul 25/10 kommer då vara i vecka 7+3-6 beroende på hur man räknar. Jag kommer vänta med att ringa barnmorskan på hemmaplan och skriva in mig tills jag fått besked om det finns något där inne.

Följ dina drömmar
  • Memsan83

Hej tjejor! Var på VUL igår och vi såg hjärtat ticka! Nu är jag i v. 7+3! Vet inte om jag vågar ringa mvc, sist jag gjorde det fick jag ju ringa o avboka pga x-grav.
    Men får väl rycka mig i kragen o boka ändå...
    Fattar inte att jag är gravid!
    BF blir enligt min gyn den 25 maj, om allt går vägen.
    Kram på er!

• Frankie86

Hej tjejer! Detta är dagens test :)
    Törs jag betrakta mig som gravid nu? =) RD12 idag.

• miqaw
    Frankie86 skrev 2012-10-09 08:23:30 följande:

Hej tjejer! Detta är dagens test :)
    Törs jag betrakta mig som gravid nu? =) RD12 idag.

Massor av grattis och definitivt, välkommen hit!
Svar på tråden Gravid efter IVF i september 2012