• Nickie

Gravid efter IVF i september 2012

Miqaw: Åhhh, jag vet hur du känner dig! Jag fick tid för VUL 23/10.
    Det är ju en hel evighet dit!!
    Ingen som har en ultraljudsmaskin liggandes och skräpar nånstans?? Flört

• Nickie

När tänkte ni boka tid på MVC?
    Funderar på att vänta tills efter VUL, vill ju liksom se att det är nått därinne först och ingen tom säck.

• Nickie
    miqaw skrev 2012-10-01 16:23:31 följande:
    Sköterskan som jag pratade med idag sa att när VUL är klart och allt är ok så kan jag skriva in mig på MVC så jag tänker utan tvekan vänta tills dess. Skulle det inte vara något bra besked på VUL så slipper jag ett jobbigt samtal i alla fall.
    Ja, det var lite så jag också tänkte.
    Har ingen lust att behöva avboka sen ifall det inte skulle gå som man vill,
    känns jobbigare då.
  • Nickie
    Helhjärtat skrev 2012-10-01 19:55:57 följande:
    Nä eller hur, finns inget som heter mens just nu bara bebis. :)
    Följ dina drömmar

• Nickie

Imorgon är det sista dagen med vaggisarna. Även om det ska bli jävligt skönt att sluta med dom så känns det samtidigt lite scary, tänk om det är dom som gör att jag håller mig gravid?? Blandade känslor kan man säga.

• Nickie
    miqaw skrev 2012-10-01 20:10:09 följande:

Har känt så idag också kan jag säga, tog min sista igår vid lunch... Men, de vet nog vad de gör när de ger oss ett visst antal...
    Jo, dom säger ju att kroppen tar över och producerar hormonerna själv.
    Men det finns alltid den där tanken "tänk om" kroppen inte gör det, inte så mycket som behövs, etc 
  • Nickie
    gilda3 skrev 2012-10-01 20:23:35 följande:
    Hu, säg inte sådär. Nu la jag av med vagissarna för att jag testade positivt. Fast jag tjuvtestade och det var två dar kvar till TD.
    Oj, det var modigt gjort =)
    Jag hade nog aldrig vågat sluta innan vaggisarna var helt slut. 
    Kan man sluta med dom direkt man vet att man är gravid? 
  • Nickie
    gilda3 skrev 2012-10-01 20:32:54 följande:
    På min ivf-klinik sa de att man skulle sluta med dem direkt man testat, oavsett resultat. Då avsåg de nog iofs att man skulle testa på TD. Hm...
    Fast jag fick så tydligt plus att jag inte kan tro att det skulle påverka om man slutar med progesteronet. Det är väl bara till för att embryot ska fästa? Eller har jag missat nåt väsentligt? :-/
    Kroppen ska ju börja producera eget progesteron när man blir gravid så det är säkert lugnt att sluta med dom när man vet att man är gravid, men lite extra skadar ju aldrig.
    Finns dom som tar det enda tills v.12 också, men så mycket fick inte jag utskrivet.
  • Nickie

Ja, visst är det härligt med symtom.
    Ju mer desto bättre!
    Jag stod och gjorde en vitvinsås idag och mådde så fruktansvärt illa av vinlukten :)
    Har nog blivit lite extra känslig mot lukter öht.

• Nickie

Haha, ja det är riktigt jobbigt! :)
    Och VARJE natt eller väldigt tidig morgon vaknar jag och MÅSTE gå och kissa.
    Känns som att jag kommer att spricka annars.
    Somnar väldigt tidigt varje kväll.
    Och i natt kunde jag inte ligga på mage för att det gjorde så jä*la ont i brösten..

Svar på tråden Gravid efter IVF i september 2012