• Helhjärtat

Gravid efter IVF i september 2012

Hej! Här kan vi som fick plus efter IVF i september samlas! Nu håller vi tummarna för att det är våran tur efter lång väntan. Äntligen är vi gravida! :)

Följ dina drömmar
  • Svar på tråden Gravid efter IVF i september 2012
  • miqaw

Sååååå otroligt skönt att kunna skriva i en så här tråd nu... För även idag, på officiella TD blev det "självklart" ett stort och fint plus på stickan! Nu ska Knoppen bara inse att h*n ska stanna kvar hos oss fram till juni också! Cool

• miqaw
    Rosa fjäril skrev 2012-10-01 06:33:12 följande:
    Tittut här är jag!! Jag har ju td på torsdag så inte så många dagar kvar.
    Tyckte nog att dagarna EFTER fusk- testet fram till TD gick långsammare än INNAN testet ha ha. Men nu är jag äntligen här och längtar efter att få ringa RMC och nästan skrika ut: NI LYCKADES! JAG ÄR GRAVID! Glad
  • Memsan83

Jag vill oxå vara med i den här gruppen! Gjorde min första ivf med insättning av ägget den 2 september. Och har fått plus!! Kan knappt tr det efter alla år!
    Jag undrar dock vet ni hur man räknar? Räknar man två veckor bakåt från äggplocket, insättningen eller den dag man tog ägglossningssprutan? Vet ju inte vilken vecka jag är i?

• miqaw
    Memsan83 skrev 2012-10-01 06:51:47 följande:
    Jag vill oxå vara med i den här gruppen! Gjorde min första ivf med insättning av ägget den 2 september. Och har fått plus!! Kan knappt tr det efter alla år!
    Jag undrar dock vet ni hur man räknar? Räknar man två veckor bakåt från äggplocket, insättningen eller den dag man tog ägglossningssprutan? Vet ju inte vilken vecka jag är i?
    Välkommen!!!!
    Ja du, vi har undrat samma sak men någon skrev att man räknar från ÄP- dagen, som alltså är det samma som ÄL då. Jag gjorde mitt ÄP 120910 och har BF enligt FL 130602. 
  • Helhjärtat

Ja visst är det härligt att äntligen få gå över till en gravid-tråd. :) har BIM idag och har hjärtat i halsgropen för jag är så rädd att det ska skita sig idag. Igårkväll kom det en liten blödning med flytningarna och då trodde jag verkligen att nu är det kört så ställde in mig på att börja störtblöda, men nu på morgonen var det bara lite beiget kvar. :) fick ju lika fast lite mindre blod i fredags också. Tror att det är mina slemhinnor som är lite sköra.

Följ dina drömmar
  • miqaw
    Helhjärtat skrev 2012-10-01 07:41:04 följande:
    Ja visst är det härligt att äntligen få gå över till en gravid-tråd. :) har BIM idag och har hjärtat i halsgropen för jag är så rädd att det ska skita sig idag. Igårkväll kom det en liten blödning med flytningarna och då trodde jag verkligen att nu är det kört så ställde in mig på att börja störtblöda, men nu på morgonen var det bara lite beiget kvar. :) fick ju lika fast lite mindre blod i fredags också. Tror att det är mina slemhinnor som är lite sköra.
    Vi kör på det tills annat bevisas! Ringde RMC 07:03 och fick info: Vi kommer ringa dig tjugo i tio... WHAT? De hade haft öppet i tre minuter och jag får tid då????!!! Fasen, vill ju bara skrika ut att vi lyckats!!! Däremot vet knappt några av våra vänner, än mindre anhöriga, att det lyckats. Efter vårt MA är jag LIVRÄDD för att berätta för tidigt. Bor inte i samma stad som mina föräldrar vilket underlättar men vi får se. Jag hoppas kunna hålla mig till v 16 om allt går vägen och "ge" dem det i julklapp istället hi hi.

Vet ni vilken vecka det är man får göra VUL/UL i, är det v 7 eller 8 eller är det olika? 
  • Helhjärtat

Ingen i våran närhet vet heller om det. Skulle också vilja vänta och ge det i julklapp men vet inte om jag kan hålla mig, :) är ju för tusan 3 månader dit. Det är säkert olika men jag tror dom brukar göra vul i v.7. Man vill ju bara få se det tickande hjärtat så man kan andas ut lite.

Följ dina drömmar
  • Helhjärtat

Är det någon av er som får livmoderkramper lite då och då? Helt plötsligt kan det komma som en ilning genom livmodern som håller i sig i några sekunder. Ungefär som mensvärk men lite mer hårt eller hur man ska förklara det. Blir oftast när jag byter ställning hastigt, typ sittande till liggande eller en snabb vändning,

Följ dina drömmar
Svar på tråden Gravid efter IVF i september 2012