Gravid efter IVF i september 2012
Hej! Här kan vi som fick plus efter IVF i september samlas! Nu håller vi tummarna för att det är våran tur efter lång väntan. Äntligen är vi gravida! :)
Hej! Här kan vi som fick plus efter IVF i september samlas! Nu håller vi tummarna för att det är våran tur efter lång väntan. Äntligen är vi gravida! :)
Nån mer än jag som blivit nojjig över maten sen ni plussade?
Jag kände på mig att det var nåt på g för typ en vecka sen och sen dess - och ännu mer nu sen jag vet att jag är gravid - har jag blivit helt nojjig med vad jag äter. Har i princip slutat dricka kaffe, dricker bara te som inte är svart, äter mycket mer frukt och grönt än vanligt och är jättenoga med att inte andas in lim, bensinångor, lösningsmedel mm.
Kanske beror på att min dotter föddes med ryggmärgsbråck som jag är så himla nojjig iofs... Det är ungefär den här veckan i graviditeten eller de nästkommande som ryggmärgsbråcket uppstår.
Glida3: jag tänker också på vad jag äter. Redan när vi började med ivf så slutade jag dricka, kaffe dricker jag inte i vanliga fall heller och äter mer frukt och grönt. Folsyra har jag ätit i 2 år nu så ryggmärgsbråck hoppas jag inte att fostret får. Hur påverkar ett ryggmärgsbråck? Opererar man det?
Idag har jag haft ont i svanken och "mensvärk" av och till hela dagen. Jag som gnällt på att jag inte haft symtom fick äta upp det idag. Men jag njuter som bara den :) tycker att det ska bli fredag nu så jag får ringa kliniken och boka in ett VUL.
Ja, visst är det härligt med symtom.
Ju mer desto bättre!
Jag stod och gjorde en vitvinsås idag och mådde så fruktansvärt illa av vinlukten :)
Har nog blivit lite extra känslig mot lukter öht.