• Nickie

Gravid efter IVF i september 2012

Ahh, jag vet hur det känns. Fast jag har iofs varit konstant trött sen jag blev gravid. Ringde också till mvc idag och fick tid 2/11 kl 10:15 :) Inget kub test här tror jag. Bekostar ni det själva?

• Nickie

Haha, vi följs åt med allting vi. Vi kommer säkert föda samma dag med ;) Jag tror att man måste vara över 40 här i Uppsala för att få kub kostnadsfritt. Annars hade jag nog inte tvekat. Ska iaf fråga hur mycket det kostar..

• Nickie
    Helhjärtat skrev 2012-10-25 16:03:39 följande:
    Allt såg bara bra ut :) jag började gråta av lycka och hulkade fram att jag ville ha med mig en bild hem. :) känns helt overkligt att ha sett ett litet hjärta slå. Sambon såg sådär härligt nöjd och stolt ut efteråt. 6/6 är fortfarande bf men han mätte fostret till 8+2 fast jag är i 7+6 men han sa att en mm kan göra att det blir flera dagar fel. Så imorgon går jag in i v 9 :)
    Grattis Helhjärtat! Du får gärna lägga upp en liten bild sen ;)
    Vilken läkare hade du?
  • Nickie

Helhjärtat: jag hade också Johannes. :) Behöver han leta lika länge på dig som han gjorde på mig? Han gjorde mig riktigt nervös :P Baby lei: grattis till tickande hjärtat :)

• Nickie

Helhjärtat: Det blev likadant för mig när jag försökte ladda upp min bild från mobilen så jag fick göra det ifrån datorn istället.

Usch, idag fick jag lov att stanna hemma. Efter 11 dagars jobb i rad så sa kroppen ifrån och jag orkar knappt röra mig. Känns ju lite extra viktigt att lyssna på kroppen just nu...

• Nickie
    Helhjärtat skrev 2012-10-26 09:18:18 följande:
    Jag gjorde äggplocket den 14 september och det räknas ju som ÄL så det stämmer ju ganska bra. Han mätte dock fostret till 8+2 igår så det diffade på 3 dagar men han sa att jag ska räkna 6/6 som bf fortfarande. Får väl se på rul hur stor bebisen är då.
    Han diffade 2 dagar på mig med. Det står 8+3 på ul-kortet fast jag var i 8+1. Måste vara väldigt svårt att mäta så pass exakt att det inte diffar lite..
  • Nickie

Grattis Arla, va härligt att höra att allt var okej.

Är det nån mer som känner sig halvt äcklad av mat?
    Jag kan äta några tuggor och sen får jag typ kväljningar och klarar inte av att fortsätta äta.
    Frukosten är nog det enda som faktiskt går ner utan problem, riktigt jobbigt när jag älskar mat och dessutom jobbar med det.. :/

• Nickie

Håller tummarna lillflickan!

Jag har inte ens vågat ställa mig på vågen. Körde LCHF innan jag blev gravid och gick ner från 60 till 54kg,
    vid återförandet så hade jag gått upp till 55,5kg. Antagligen för att min kropp inte är van vid kolhydraterna som magen sväller upp lite extra mycket också. Men jag tänker inte hålla på med någon bantningsmetod nu när jag har en liten i magen som behöver all näring. =)

• Nickie

Grattis Lillflickan! Alltid lika underbart att höra när det går bra för oss här i tråden! =)

• Nickie
    Nina76 skrev 2012-10-29 13:44:29 följande:
    Tack Baby Lei!!
    Vår dotter har redan hunnit bli 4 år i maj (född 3 veckor för tidigt) och hon har sina perioder då hon tjatar om att hon vill ha en bebis. Det är lika hjärtskärnade varje gång man måste försöka förklara att bebisar inte alltid blir till så lätt...  Skäms
    Vi började försöka för 2 och ½ år sedan. Vi har gjort 3 fulla IVF:er och 2 frysförsök. Detta sista IVF gjordes det Assisted hatching på embryot som återfördes och det verkar ha gjort susen. Vi har två st i frysen om det skulle gå åt skogen den här gången med. Trist att man numera är så luttrad att man inte ens kan unna sig att vara himlastormande glad utan några dåliga tankar. Vi var så naiva efter vår dotter då hon kom till på första IVF-försöket.
    Jag har läst lite bak i tråden, men får nog försöka läsa in mig på era historier lite. Berätta gärna igen annars.  Glad

Har ni andra skrivit in er hos MVC än?? Jag skulle så gärna vilja och vet inte om jag kan hålla mig till efter VUL. Jag vet att min "gamla" BM kommer att jubla av lycka när jag berättar att vi lyckats en andra gång. Får se om jag kan behärska mig längre än till imorgon...
    Jag och min sambo har haft 1 mf och 1 ma innan vi efter 1½ år senare såg dokumentären på tv3 tror jag det var med René om ofrivilligt barnlösa och såg att vi kunde få ivf  kostnadsfritt via landstinget.
    Ringde dom dagen efter och fick tid strax därefter. Började med utredningen redan i dec, men sen tyckte dom att vi skulle försöka själva över sommaren iaf och då fick vi göra det utan att nått hände såklart.
    Nu i september gjorde vi återförandet och lyckades tack och lov på första försöket.
    Nu hoppas vi att resten av graviditeten går lika smidigt.
    Vi skrev in oss hos mvc dagen efter vul för att vara på den säkra sidan att det inte var tomt därinne. =)
Svar på tråden Gravid efter IVF i september 2012