• månviol

Gravid efter IVF i september 2012

Baby Lei skrev 2012-10-08 15:37:29 följande:

Klart du ska hänga här! Men jag förstår precis hur du känner- jag känner exakt likadant. Som att det skulle kunna jinxa hela grejen att stå med som gravid på en lista.. Helt knäppt. Men jag påminner mig själv hela tiden om att jag ska njuta nu. För jag ÄR gravid nu. Hur otroligt och konstigt det än är.. :)
    Vad roligt, precis så har jag också känt. Plussade i tisdags och var jätteglad, men redan på onsdagen började jag tvivla på om det var sant... Idag var i alla fall min TD och jag fick starkt plus på CB och två fina streck på testlagrets. Så nu är det på riktigt och jag vågar hoppa in i tråden!

Så, hej på er (några "känner" jag från IVF sept-tråden - kul att fler anslutit också!) 
  • månviol

Oo ett litet tips... eller kanske "note to self": ät inte en massa rödbetor om du är rädd för sånt som är rött i toaletten. Det gjorde jag igår, och hjärtat höll på att stanna innan jag kom på varför allt var rosa...

• månviol
    caroline 32 skrev 2012-10-10 09:35:41 följande:
    Hej! Jag fick ju ett tidigt pluss på Stickan i förrgår och känner mig gravid. Men nu när jag var på toa kom lite bruna crinoneklumpar( ursäkta detaljerna). Blir så sjukt orolig!!!
    Det hände mig också, på BIM dessutom så jag trodde verkligen att det var kört. Men det var det inte! Jag har också hört att slemhinnorna kan bli känsliga av Crinone och dessutom är det väldigt vanligt med blödningar i början av graviditeten. So hang in there!

Nu när jag har slutat ta Crinone och liksom inte "fyller på" längre så har den kommit ut i riktigt rejält stora klumpar. Äckligt... Men det är väl övergående, kan ju inte finnas hur mycket som helst där inne!  
  • månviol

Ja, det här med klumpighet - nu börjar jag också känna igen mig i det. Kopplade inte först, men de senaste dagarna har jag tappat och spillt en del, vilket inte är likt mig. Eller så är det bara för att jag är så trött... Dessutom - och det är lite värre för mig som arbetar vid datorn hela tiden - så skriver jag som en kratta och halkar på tangenterna! Det kortaste mail kan bli en utmaning när jag ni måste rätta mig själv hela tiden. Eller typ ett inlägg som det här... Och att skriva på telefonen ska vi inte tala om

• månviol

Nu är jag lite nervös. Har fått bruna flytningar idag som inte ser ut som rester av Crinone. Kan det ändå vara så att slemhinnorna fortfarande är känsliga? Någon som vet och/eller som har samma problem? I övrigt känner jag mig som igår ungefär, dvs ingen skillnad i symptom. Ska försöka fortsätta tänka positivt, men helst känns det ju som om jag skulle vilja testa varje dag för att veta att allt går som det ska... suck.

• månviol

Tack gilda och caroline för pepp! Jag kör vidare på PUPO: pregnant until proven otherwise

• månviol

Grattis till alla plus! Himla roligt!

Nu har jag fått några tider att förhålla mig till också: 31/10 blir det hjärt-UL på fertilitetskliniken och 6/11 ska vi på första möte hos barnmorska. Spännande är bara förnamnet! 

• månviol

Hej! Har inte skrivit på ett tag för det är så himla körigt på jobbet (men det är skönt att vara sysselsatt). Men jag läser era uppdateringar och gläds mycket åt lyckade UL, vackra bilder och tillfrisknanden (fy så hemskt att må så illa!).

Idag är jag i 7+2 och har fortfarande en hel vecka kvar till UL. Det känns som ännu en oöverstiglig väntan. Ni om några vet ju hur det är! Men nästa vecka vid den här tiden hoppas jag innerligt att jag också känner mig lite lugnare...

• månviol

Arla, vad roligt! Håller tummarna för fortsättningen! Jag kan vara i samma sits; fick en liten blödning i onsdags kväll och vet varken ut eller in. Fruktansvärt jobbigt faktiskt. Men skönt att höra från dig att det ändå kan gå vägen!

• månviol

Jag mår helt OK fysiskt - en jobbig period på jobbet är avklarad så jag känner mig ganska lugn inför den kommande veckan och det påverkar nog kroppen också, tror jag. På ett annat plan känner jag mig dock väldigt nervös, eftersom vi har VUL på onsdag. Så himla läskigt att få ett besked (igen) - tänk om det slutar där. Usch, vill inte tänka längre än så. Bara att gå dit och se vad som händer...

Svar på tråden Gravid efter IVF i september 2012