Gravid efter IVF i september 2012
Åh, lycka till Lillflickan!
Åh, lycka till Lillflickan!
Grattis Lillflickan! Vad underbart
Hej! Åter från vårt VUL idag vid lunch, och är mycket glad över att ha fått se vår lilla böna! Allt var som det skulle! Såååå lättad. De där små blödningarna jag har haft betydde alltså i mitt fall inget farligt.
Nu ser vi fram emot nästa upplevelse den 6/11, då vi ska på inskrivning hos BM.
Hoppas att ni andra mår bra också!
Tack ska ni ha allihopa! Ja, allt som gör att det känns lite mer verkligt är välkommet. Men det känns fortfarande långt kvar till "säkerhet".
Helhjärtat, jag har inte ens vågat snegla på barnvagnar än Men det är himla mycket att skaffa sig en uppfattning om, barnvagn blir väl en av dem. Jag tror att jag ska leta upp lite trevliga böcker, istället för att googla allt!
Ånej! Så himla ledsamt... (och precis vad jag var rädd för, men slapp). Hoppas du har folk omkring dig som kan trösta. Kram.
Mörker och ljus... Tröst-kram till Lac (men oj vilka morföräldrar!) och grattis-kram till Frankie!
För min del var det första träffen med BM idag, och det får nog betraktas som en kombination av inskrivning och hälsosamtal. Fick inga exakta tider för KUB och RUL för det hanteras på annat håll (bor i Sthlm), så det kommer kallelser helt enkelt.
Jag tyckte att mötet var väldigt smärtfritt och känner mig väldans frisk enligt den bedömning som gjordes där. Min sambo tyckte dock att det var rätt så poänglöst att vara med, eller rättare sagt - den enda poängen var ju att han fick se vem barnmorskan är, och så bestämde vi gemensamt att vi fortsätter hos henne.
Är det någon av er i tråden som redan har barn som gjort KUB tidigare? Erfarenheter? Vi vill gärna (och ska) göra det, men ärligt talat är jag rätt så nervös över resultatet.
Hur har det gått för er andra som varit på VUL eller inskrivning idag?
Grattis Caroline!
Härligt Aqua! Bra dag för VUL idag!
Hej tjejer! Jag ska göra KUB-test på Ultragyn Odenplan nu i november, har fått tid 28/11. Jag har frågat dem om och hur de tar med IVF som en parameter i sin beräkning av sannolikhet, och det svar jag fick var att de gör detta. De anger om det är IVF, frys/färskt/donator och tidpunkt för återförande. De anger också moderns etnicitet eftersom det tydligen också kan påverka. Jag vet inte hur det är på andra ställen såklart, men det här svaret betyder att åtminstone jag kommer känna mig trygg med att göra ett KUB-test på Ultragyn.
Nu var det länge sen jag skrev. Men idag har vi varit på UL för KUB-test och lyckligtvis gick det precis så bra som man kan önska sig. Bebis växer och verkar ha det bra! Den låg stilla och fint i profil, men vi fick också se lite boxande med armarna Och sannolikheten för kromosomfel (de som mäts alltså) var lägsta möjliga, 1/20 000. Jag är så himla lättad eftersom det här var viktigt för min sambo. Nu kan vi båda slappna av! Dessutom är jag i vecka 13, det är ju också skönt.
Lider med er som mår dåligt och önskar att ni snart får bli bättre och piggare!
Helhjärtat: har inte känt ett spår ännu! Inte ens när jag kunde se det i realtid på skärmen Vi får nog vänta... Och jag undrar så hur det verkligen känns!