Inlägg från: familjenekberg |Visa alla inlägg
  • familjenekberg

Vi som är överviktiga & gravida.

Äntligen har jag fått över bilder till datorn så nu kan jag visa vårat underverk.
    Elvy på bb en dag gammal men nu har hon hunnit bli 17dar gammal tiden går så fort.
    Hon äter och sover mest men har haft lite ont i magen antagligen på grund av vad jag ätit. har strukit vitlök från min mat nu då jag tror det var boven härom dagen.

måste få visa hur stolt storebror var när han fick träffa och hålla sin lillasyster för första gången, hon är ca 7h gammal här.
  • familjenekberg
    Sonrisa skrev 2013-01-28 19:49:48 följande:
    Är det någon av er som haft problem med högt blodtryck? jag har haft 150-155/90-95 de tre senaste gångerna hos bm. De har kollat efter protein i urinen och skickat iväg blodprover, men allt ser fint ut, Så det är inga som helst andra tecken på havandeskapsförgiftning.

Vet nån vad högt blodtryck i så fall kan bero på och vad som är riskerna? Googlar man hitter man bara info om havandeskapsförgiftning. Min bm säger att det kan vara så, att man kan få högt blodtryck på slutet utan att det beror på nåt speciellt (jag är i v.39), och jag går dit två ggr/v nu för att hålla koll, men det känns ju ändå lite olustigt...

Jag har gått upp 18 kg under graviditeten, väger 114 kg nu till mina 175 cm. Kan ju såklart bero på det också...

Jag fick också högt blodtryck de sista veckorna på lördagen steg det till 160/105 då fick jag börja med blodtryckssänkande medicin. Hade inga andra tecken på haveskapsföegiftning. Blodproverna var bra och hade +1 på protein.

Fick ingen förklaring till varför jag fick det. Fick äta medcin till fredag då jag hade mitt snitt planerat. I Europa ga problemen efter förlossningen utan trycket gick tillbaka till mitt normala.
  • familjenekberg
    Sonrisa skrev 2013-01-29 10:19:09 följande:
    Tack för svaret. Jag får väl se vad de säger, om de ökar mer då... 8 dagar kvar till BF, så stiger det för mycket får det väl bli igångsättning...

Inte säkert att de sätter igång dig om der baraär blblodtrycket som är högt utan andra symtom utan då kan du få medicin mot det. Men om du får flera symtom på havandeskapsförgiftning sätter de nog igpng dig. Jag hade ju planerat snitt men tror jag hade kunnat gått på medcinen ett tag till. Hoppas att ditt tryck håller sig i schakt och att din förlossning startar snart lycka till.
  • familjenekberg

Blåbär02

Tycker ni gör rätt om han äter bra även om han sover är det ingen fara bättre äta ordenöigt var tredje timme en små smutt när han inte vill. Lita på din själv du kan ditt barn bäst. Tycker helt klart att han kan få sova på natten och vakna av sig själv bättre för både dig och honom. Lycka till.

• familjenekberg

Jag bor i Oxelösund om ni vet var det är, någon so m bor i närheten?

Här är det lite upp och lite ner. Elvy har haft ont i magen vissa dagar och då skriker hon och det är bara bröstet som får henne någorlunda lugn. Ska testa dådan där droppar som ska hjälpa mot gaser hoppas det blir bättre gör så ont i hjärtat när hon skriker så.

• familjenekberg

En liten fråga till er som fått barn och till er andra med finns intresset att följas åt nu när bäbisarna är ute vet att vi har gå ner i vikt tråden men det händer inte så mycket där än. Jag vill gärna följas åt.

• familjenekberg
    Ulskrikan skrev 2013-03-03 10:11:25 följande:
    Hej tjejer! ni som fått barn nu hur gick det med epuidralen? va det problem att sätta den? är livrädd det inte ska gå!

Jag hade ju planerat snitt och de var inga som helst problem att lägga bedövning trots att jag är kraftigt överviktig.
  • familjenekberg

Jag fick kateter men det var för jag snittades fick bedövnings salva innan och det var inga problem märkte inte att jag hade den.

• familjenekberg

Jag hade och har rätt kraftigt mag häng så bm hade problem att mäta sf så därför fick jag göra ett antal tul istället för att kolla att bebis växte som den skulle.

• familjenekberg
    UllTussen skrev 2013-03-11 15:49:46 följande:
    Blääää! Jag har börjat öka i vikt mera nu

Är i v. 36 nu.. Har tills för någon vecka sen bara ökat 3kg,men ny går det fort tyvärr..

Och jag har rört på mig mer och ännu mer noga hållt koll på kosten! Blir galen!

Det kan mycket väll vara vätska som gör att du går upp går inte att göra så mycket åt men det försvinner när barnet är fött.
  • familjenekberg
    Bebisbruttan skrev 2013-03-12 15:42:22 följande:
    vart köper man den skönaste amningsbhn ????

Jag ska beställa från libro de har en amningsbh som inte var så dyr 185 som även

ska funka för större byst själv ligger jag på 95h återkommer med omdöme när jag fått den.

Har köpt en sömnlös bh på lidl som är helt underbar att ha på natten. Den kostade bara 80kr synd bara att det bara fans en kvar i min storlek. Köpte den i måndags.
  • familjenekberg
    Snigelkott skrev 2013-03-21 08:36:33 följande:
    Nu har min bebis iofs inte kommit än men jag passade på att starta en diskussionstråd i "vi som har varit gravida och är överviktiga"-forumet. Tycker det är dags att diskussionen kom igång där nu när det är så pass många som fått sina knytt! :D

Jätte bra ska leta reda på den
  • familjenekberg
    UllTussen skrev 2013-03-30 13:24:33 följande:
    Gu vad tyst det är här nu förtiden

Härligt är det nu 15 dagar till bf och jag längtar efter värkar! Hahahaha! Bara tanken på att det Kan vara 4 veckor kvar göra att jag vill klättra på väggarna.. Fler?

Blev en sväng till förlossningen igår, bebis har varit sjövild i typ en vecka och igår var det väldigt lugnt.. Fick komma in och ligga med kurva i drygt 40 min. Allt såg prima ut och proteinet på stickan var nere på koll (YAY!) blodtryck var dessutom lågt (90/60)

Men jag vill ha bebis nu ju! Kan man locka med något tro?!

Glad Påsk!

Härligt att blodtrycket var lågt och inger protein.

Denna väntan på slutet är inte kul hoppas verkligen att bebisen kommer ut snart.

Glad påsk på dig.

Här är det rätt bra min lilla tjej har hunit bli 2, 5månad nu och växer så det knakar. Dock har hon blivit förkyld med snuva och feber. Var in till läkare för koll är rutin enligt 1177 när de är under 3 månader. De tror förkylning dock ska vi återkomma om hon fortfarande har feber mot 39 i tre dar och de har sänt urin på odling då det visade på stickan.
  • familjenekberg
    NovemberApril skrev 2013-04-05 15:32:00 följande:
    Åh, nu har jag sådär glesa fosterrörelser igen. Kan bebisen inte bara röra sig som han ska? :( Man vill ju inte hänga på förlossningen och vara jobbig i onödan.

Jag var inne på koll flera gånger på grund av att hon inte rörde sig så mycket. Bättre åka en gång för mycket än en för lite. De sa åt mig att jag måste ringa om jag upplevde att det minskade med rörelser.

Åk in är mitt råd
  • familjenekberg
    livsängel skrev 2013-04-06 17:53:37 följande:
    igår var ja inne på kontroll eftersom ja hade en grym huvudvärk i flera dagar.

Det visade sig att de inte var havandeskapsförgiftning som tur va. :)

De gjorde även ett ultraljud och vul för å kolla hur min moderkaka låg, eftersom den låg för långt ner förra gången, men den hade gått upp å var perfekt, men läkaren såg att min livmodertapp var enbart 15 mm ca.. Så på måndag ska ja in för ny kontroll och om den är lika kort eller kortare blir jag inlagd för att få kortison för att barnets lungor ska utvecklas fortare.. :(

Läskigt vilken vecka är du i håller tummarna för dig att tappen är längre än 15mm
  • familjenekberg
    viseversa skrev 2013-04-07 08:05:34 följande:
    Eris har hunnit bli 3 veckor gammal. Hon är inte så lugn som jag hoppats. Håller låda på nätterna vilket är jobbigt. Men på dagarna är hon lugn minsann=). Världens sötaste såklart. Detta blir ju våran sista bebis så det gäller att MYSA järnet helt enkelt.

Vilken lite sötnos ni har tiden går så fort. Våran lilla tjej Elvy är snart hela 3 månader. Uch tiden springer iväg.
  • familjenekberg

Jag har inte behövt gå till någon special mödravård och jag hade jätte högt bmi över 35 denna gång. Fick dock göra några extra ul då bm hade svårt att mäta hur magen växte samt träffa narkos läkare men det var för jag hade planerat snitt.

Grattis till graviditet och lycka till

Svar på tråden Vi som är överviktiga & gravida.