Inlägg från: familjenekberg |Visa alla inlägg
  • familjenekberg

Vi som är överviktiga & gravida.

Har varit inne till förlossningen nu ikväll då mitt blodtryck visade högt här hemma plus huvudvärk. Där var blodtrycket 160/100 så högt men bara 1+ på proteinet och leverproverna var bra. Så jag fick blodtryckssänkande medicin som jag ska ta morgon och kväll fram till snittet. Ska ju snittas på fredag. Men jag ska ha lite koll på trycket ska till barnmorska på onsdag igen. Men jag kommer kolla här hemma också. Måste ringa om undertrycket blir högre än 100. Vill att det ska hålla sig där så jag inte behöver snittas i förtid. Är lite orolig måste jag erkänna.

Vet inte om det är medicinen som hör det men är skakig i hela kroppen just nu hoppas det försvinner. Npgon här som äter blodtryckssänkande medicin? Hur mår ni.

• familjenekberg

Hade B mage länge men med rätt kläder så fick jag en fin mag form. De senaste månaderna har hag haft ett skärp eller liknade under bysten för att framträda magen mera. Nu är ju magen väldigt stor mycket större än med sonen har ett sf på 40 dock har jag häng också så det påverkar ju sf måttet det med.

Hänget är kvar och nu när magen har sjunkit så har hänget flyttat sig sitter inte under magen som innan utan nu buktar det ut mera så attt säga gillar det inte men vad göra.

Idag är det 5 dar kvar till jag får träffa bäbis.

• familjenekberg
    slemtorsk i din bralla skrev 2013-01-05 21:53:07 följande:
    jag fick blodtryckssänkande nu efter förlossningen eftersom det inte går ner... har bara ätit i några dagar men märker att magen blivit lite kass... diarre minst sagt men har inte ont direkt utav det, trycket har inte gått ner något ännu så jag vet inte om de är bra eller ej..

Jobbigt att inte ditt blodtryck går ner, vad gör de då och vad ligger det på. Jag fick en tableyy som heter trandate 100mg jag ska ta morgon och kväll. Ska dock ha koll på mitt tryck, har en egen mätare kanske inte den bästs men ger en fingervisning i alla fall. De biverkningar jag har märkt är har tagit tabletten två gånger. Är skakningar i kroppen, myrkrypningar i hårbotten, och lite hosta. Hoppas det försvinner efter att jag tagit det några gånger.
  • familjenekberg
    slemtorsk i din bralla skrev 2013-01-05 21:53:07 följande:
    jag fick blodtryckssänkande nu efter förlossningen eftersom det inte går ner... har bara ätit i några dagar men märker att magen blivit lite kass... diarre minst sagt men har inte ont direkt utav det, trycket har inte gått ner något ännu så jag vet inte om de är bra eller ej..

Jobbigt att inte ditt blodtryck går ner, vad gör de då och vad ligger det på. Jag fick en tableyy som heter trandate 100mg jag ska ta morgon och kväll. Ska dock ha koll på mitt tryck, har en egen mätare kanske inte den bästs men ger en fingervisning i alla fall. De biverkningar jag har märkt är har tagit tabletten två gånger. Är skakningar i kroppen, myrkrypningar i hårbotten, och lite hosta. Hoppas det försvinner efter att jag tagit det några gånger.
  • familjenekberg

Så dumt att man inte kan lägga in bilder jag har ju visserligen en samsung och surfar på deras mobilsida men kan inte även om jah går in på vanliga sidan funkar det inte är så surt.

• familjenekberg

bjuder på en magbild. Den första som är tagen på mig, denna gång i v 38 ( v37+6)

sidan

inte de bästa bilderna men det bjuder jag på.
  • familjenekberg

Det har gått i perioder om jag har fått lämna eller ej men de sista gångerna har jag lämnat plus att jag har fått gå oftare då mitt blodtryck är förhöjt och då lämnar jag urin prov för att kolla så jag ej har protein i urinen.

Var till förlossningen i lördags då jag märkte att mitt blodtryck stigit hade 155/100 hemma med min mätare och 160/100 på förlossningen men inga andra symtom sim protein eller påverkan av lever. Så jag fick blodtryckssänkande medicin med mig hem och kollar mitt tryck någon gång om dagen här hemma ska till bm på onsdag och lämna urin prov. Har ju mitt snitt på fredag så inte många dagar kvar.

Mitt tips är om du är orolig prata mef bm så fpr du säket lämna urinprov så slipper du vara orolig.

• familjenekberg

Det har gått i perioder om jag har fått lämna eller ej men de sista gångerna har jag lämnat plus att jag har fått gå oftare då mitt blodtryck är förhöjt och då lämnar jag urin prov för att kolla så jag ej har protein i urinen.

Var till förlossningen i lördags då jag märkte att mitt blodtryck stigit hade 155/100 hemma med min mätare och 160/100 på förlossningen men inga andra symtom sim protein eller påverkan av lever. Så jag fick blodtryckssänkande medicin med mig hem och kollar mitt tryck någon gång om dagen här hemma ska till bm på onsdag och lämna urin prov. Har ju mitt snitt på fredag så inte många dagar kvar.

Mitt tips är om du är orolig prata mef bm så fpr du säket lämna urinprov så slipper du vara orolig.

Svar på tråden Vi som är överviktiga & gravida.