Inlägg från: familjenekberg |Visa alla inlägg
  • familjenekberg

Vi som är överviktiga & gravida.

Slemtorsk

Hur går det för dig, hoppas det kommer igång för dig. Jobbigt att bara gå och vänta.

edgeofglory

Härligt att få plus på stickan, tog själv flera test för att vara säker tog även i några dagar för att se att det blev starkare. Grattis och lycka till.

• familjenekberg
    edgeofglory skrev 2012-12-17 10:38:12 följande:
    Måste skriva och fråga er, om ni kanske har vart med om samma eller känner någon. Jag tog gravtest runt 8-9 dec, negativt. Så den 14e gick jag ut med vänner, drack 4-5 glas vin och en cider. När mensen fortfarande inte kommit den 16e tog jag gravtest som visade positivt. Ja drack alltså i vecka 5, :( Har sån ångest!

I den veckan har embryot ingen direkt kontakt med dig så det går inte över till den så ingen fara. Den får sin näring genom sig gulkropp första tiden. Så du behöver inte ha dåligt samvete. Lycka till
  • familjenekberg
    NovemberApril skrev 2012-12-18 08:32:49 följande:
    Här är en till som är hos Barnmorskan. Nyss fått ner sockerlösningen så nu är det bara att vänta. :)

Hoppas det går bra ska själv dit på torsdag för att göra min andra. Tycket det är så äckligt att dricka s is t nästa kräktes jag. Hyr gick det att dricka för dig.
  • familjenekberg

Okej gjorde första i v22 tror jag skulle ha gjort nästa i v32 men har inte än är i v 36 nu. Fick komma till en annan Bm då jag hade huvudverk så då fick jag tid glukos belastning nu på torsdag. Bävar lite inför den hoppas den visar bra resultat bara.

Hoppas du får bra resultat.

• familjenekberg
    viseversa skrev 2012-12-19 10:33:45 följande:
    Glukosbelastningen gick bra. Toppen blodsocker efter 2 timmar så nu behöver jag inte oroa mig för det heller. Skönt!!

Härligt med så bra resultat ska du göra någon mer belastning i slutet eller räcket denna.

Själv ska jag göra min andra i morgon, bävar inför den. Dels fler resultatet sen för att få i mig det. Uch har verkligen svårt att dricka det.
  • familjenekberg

Slemtorsk

Hoppas det kommer igång snart. Härligt att få sova så bra, kroppen kanske samlar kraft inför förlossningen.

• familjenekberg

Var hos Bm för glukosbelastning gick jätte bra så det var skönt. Kollade blodtrycket lite för högt urinen visade på protein plus lite annat så det är skickat på odling. Ska även in till förlossning för koll. Blir toxis prover samt stg kurva. Ska dit kl 14:30 hoppas de visar okej. Vill ju att bäbisen stannar till efter nyår ju.

• familjenekberg

Slemtorsk

Är beräknad till den 24/1 men har fått snitt den 11/1 pga komplikationer vid föra snittet. Så är i v36 nu.

Tror det var +1 på protein inte helt säker. Dock har jag gått upp 1kg sen i tisdags inte kul. Dock totalt 9 kg sen pluset.

• familjenekberg
    blåbär02 skrev 2012-12-20 23:17:13 följande:
    Om man skulle behöva göra ett snitt, hur länge får man stanna, ungefär, på sjukhuset efteråt? Någon som vet?

Min son kom med akut snitt och då stannade vi i 6 dar men det berodde på att sonen blev gul och behövde sola några dar. Hade nog kunnat åka hem efter 3-4 dar då. Det var första barnet så det kändes tryckt att stannar då. Denna gång får jag se, skulle vilja åka hem efter 2-3 dar om jag mår bra. Vill ju hem till sonen. Har snittet planerat till den 11/1 så inte många dar kvar nu.

Tror hur snabbt man kan åka hem beror på hur ont man har i snittet och gurka man mår. Hoppas jag kunde hjälpa dugg lite i alla fall
Svar på tråden Vi som är överviktiga & gravida.