Inlägg från: familjenekberg |Visa alla inlägg
  • familjenekberg

Vi som är överviktiga & gravida.

flickan zombie skrev 2013-01-01 08:35:36 följande:
    Firade nyårsafton på förlossningen. Nu är min tjej också här!! Född först i malmö 2013. : )

Grattis till din lilla tjej inte illa att bli först på det nya året grattis.
  • familjenekberg

Vilka fina vagnar ni valt, vi har kvar vagnen från sonen. Den är visserligen 6år men fin. Det är en emmaljunga city edge men liggkorg. Gillar den, men är lite avundsjuk på er som har nöjet att titta på vagnar.

Här närmar det sig med stormsteg har idag 9 dagar kvar till snittet. Har dock haft en hel del känningar så som mensvärk i både rygg och mage sitter molande hela tiden plus att magen har blivit hård. Idag har jag haft massa sammandragningar dock inte smärtsamma. Får se om jag kommer klara mig fram till snittdatumet.

• familjenekberg
    UllTussen skrev 2013-01-02 22:03:51 följande:
    Fråga till er som känner bebisen varje dag.

Är era bebisar helvilda ena dagen och lugnare andra dagar? Jag har det så, idag har det varit mindre kännbara rörelser men igår var bebis bananas

Jag är inte direkt orolig men undrar om det är normalt? Är såhär typ varannan/var 3:e dag för mig. Har moderkakan i framvägg och är i v. 26

Min är lite så vissa dagar cool lugn så lugn att vi har åkt in för att kolla upp och sen nästa dag försöka möblera om magen. Känns som den samlar kraft ena dagen för att ta ut det nästa dag
  • familjenekberg
    CookieKaka skrev 2013-01-03 07:50:35 följande:
    Hej på er.

den 26/12-2012 Födde jag en liten son 11 veckor förtidigt 1580g och 41cm var han.

Alla mår bra men vi har många veckor på neo framför oss innan vi får komma hem.

Kram till er alla 

Grattis till lill killen, han hade verkligen bråttom ut. Skönt att han värkar vara ett starkt barn. Håller tummarna för att det fortsätter på samma sätt.
  • familjenekberg

Jobbigt att ni ska ha så svårt att komma till en Bm känns inte så tryckt tycker jag. Jag kan ringa min må on och fr annars får jag vänta mig till kvinnokliniken i staden bredvid eller förlossningen inga problem alls. Har jag varit orolig tar de mig på alvar alltid. Jag känner min kropp bäst och de lyssnar.

Vart går ni, jag skulle försöka en sista gång till växeln funkar inte det skulle jag ringa förlossning alternativt försöka i en annan stad eller liknade skulle inte ge mig. Lycka till och hoppas du får hjälp nu.

• familjenekberg

Jobbigt att ni ska ha så svårt att komma till en Bm känns inte så tryckt tycker jag. Jag kan ringa min må on och fr annars får jag vänta mig till kvinnokliniken i staden bredvid eller förlossningen inga problem alls. Har jag varit orolig tar de mig på alvar alltid. Jag känner min kropp bäst och de lyssnar.

Vart går ni, jag skulle försöka en sista gång till växeln funkar inte det skulle jag ringa förlossning alternativt försöka i en annan stad eller liknade skulle inte ge mig. Lycka till och hoppas du får hjälp nu.

• familjenekberg

• familjenekberg

Satt och sorterade kläder från sonen i går och så sjukt mycket vi har. Har mellan 2 till tre plastpåsar (typ soppåsar) i varje storlek. Förstår inte hur mycket det var. Har plockat fram storlek 50 och ska tvätta den sen sortera ut de som är neutralt och lägga i Lill skruttens låda. Är det en kille behöver vi inte handla nya kläder i alla fall.

Undrar vad som gömmer sig i magen om det är kille tjej. Ska man jämföra gravidteterna så är de olika. Sonen lite mage, dock v är han också liten. Denna magen jätte stor sf på 40 nu senast. Sonen förändrade min smak allt smakade illa. Denna kan äta allt inga problem. Bikarbonat testet gjort det 4 gånger alla gånger visar tjej. Dock så pratar jag om bäbisen i magen som kille hela tiden och tänker på den som kille så vi får se om en vecka då den kommer.

Svar på tråden Vi som är överviktiga & gravida.