Inlägg från: familjenekberg |Visa alla inlägg
  • familjenekberg

Vi som är överviktiga & gravida.

NovemberApril skrev 2012-12-22 00:40:57 följande:
    SUCK! Välkommen kräksjuka :(

Min 3-åriga lilla tös har sett till att vi alla fick ett rejält bad i kräk. Stackars lilla hjärtat. Jag dör om jag också åker på det. Har precis blivit av med gravidkräket också kommer detta. God jul.. typ. Blääää på sjukdomar!!!

Det är hemskt med kräksjuka hoppas verklig att du klara dig och att hon blir frisk snart.
  • familjenekberg

Jag förstår eran oro när man inte tror sig känna barnet i magen har faktisk åkt in och kollat två gånger just på grund av det. Tror den la sig och sparkade inåt just då. Har även märkt att om jag är stressad så rör den sig mindre då, eller så uppfattar jag det inte på samma sätt. Men kall dryck, högt ljud skak avmmagen brukar jag få respons. Några tips.

• familjenekberg

Norskan

Vilken söt lite tjej ni fått grattis. Förstår om du inte hann med gick ju väldigt fort. Skönt att hon är så stark och klara andning själv. God Jul på er och Grattis igen.

• familjenekberg

E1977

Efter ett tag växte magen i hopp så att säja fick en rund form i mitten. Dock så har jag en rejäl hängbuk som hänger under magen och den är fortfarande kvar trots att magen har sjunkit. Är i v36 med sonen var höngbuken kvar hela gravideten. Bra trosor hjälper är a och o för att få en bra form på magen.

• familjenekberg

Slemtorsk

Skönt att få sova ordentligt, hoppas dock att det kommer igång för dig nu. Vet att du har det jobbigt och vila är inte lätt.

Bäbislängtar

Fin magbild.

Själv

Har haft ont i magen i natt, knappt sovit alls. Tror dock inte det är sammandraganingar utan att det är järntabletten som spökar. Idag har min man skruvat ihopp spjälsängen och jag har börjat plocka ut lite små kläder från sonens gamla kläder. Dock finns det mycket kläder att gå igenom. Måste även försöka packa Bb väskan har inte gjort det än.

• familjenekberg

God Jul alla, hoppas ni får en lugn underbar Jul. Här blir det lugnt, mannen jobbar förmiddag och sen ut till hans syster för julfirande.

• familjenekberg

Hoppas att julen har varit bra. Vi har haft en bra julafton igår. Idag tar vi det lugn här hemma ev i väg en sväng i kväll.

• familjenekberg

Perpen

Förstår hur du känner, själv har jag gett upp skolan orkar inte just nu. Har två obligatorisk seminarium kvar med grupparbeten plus tenta den 17/1 och bäbis kommer den 11/1 så jag får fortsätta om ett år igen. Tar ett år ledigt från mina studier.

Hur mycket har du kvar av dina, är imponerand över att du orkar göra det nu, lycka till med skrivande idag.

• familjenekberg
    tantS skrev 2012-12-27 12:52:19 följande:
    Vaknade imorse med ångest över att jag sovit på magen. Tänkte yrvaket att jag kväver bebis med hela min tyngd på magen :O  

Är nog ingen fara, kan vakna lite halvt på magen ibland fortfarande och är i vecka 36. Barnet ligger väl skyddat där inne och jag tror kroppen automatiskt ändrar läge om det inte funkar efter ett tag. Jag brukar vakna till om jag hamnar för mycket på magen så jag bytet läge.
  • familjenekberg

Slemtorsk

Hoppas verkligen att gelén gör susen och att du snusar bäbis snart. Håller tummarna jätte hårt.

Flickan zombie

Hoppas att värkarna kommet igång igen och att det sätter igång ordentligt snart så du också får snusa bäbis snart.

Svar på tråden Vi som är överviktiga & gravida.