Inlägg från: familjenekberg |Visa alla inlägg
  • familjenekberg

Vi som är överviktiga & gravida.

Här är det bra var hos Bm i dag och blodtrycket var okej inget på urinen. Sf 40cm så det har växt ligger ju över på grund av mitt häng men följer sin kurva bra. Hjärtljudet låg på 140 som det brukar. Inte många dagar kvar nu för mig. Har bara 15 dagar kvar till snittet känns roligt och skrämmande.

Dock verkar det som min förkylning har börjat om suck näsan har börjat rinna och halsontet blir värre, vill bli frisk nu är inne på 5veckan tror jag. Vill ju bli frisk till snittet. Någon som har några bra tips?

• familjenekberg
    slemtorsk i din bralla skrev 2012-12-27 14:03:56 följande:
    Värkar m 3 min emellan...bm positivt överraskad. Kl 15 görs utvärdering om jag ska få mer gel eller om de ska ta hål på hinnorna...om de ens behöver göra ngt...

Härligt, hoppas de kan ta hål på hinnorna snart lycka till
  • familjenekberg
    jashrinah skrev 2012-12-27 20:06:30 följande:
    hur högt bmi måste man ha för att kvala in till denna tråden ? 

Vet inte om vi har någon gräns alla är välkomna. Vi har lite olika bmi alla tror jag. Välkommen hit.
  • familjenekberg
    felize skrev 2012-12-29 19:21:51 följande:
    Ni som redan har fått barn Lr är nära, hur mycket gick ni upp under graviditeten? Några problem? Börjat nojja över min vikt, 97kg.. och jag är hungrig hela tiden, äter jag inte är jag istället så illamående att jag knappt kan röra mig hehe Är livrädd att gå upp 20 kg, är inte sugen på nyttig mat Lr promenera just nu på isgatan. .och jag har otäckt lätt att lägga på mig vikt, som tur är har jag lika lätt att gå ner men nu får jag inte banta me vv, hur har ni ätit/ motionerat? Får skärpa mig efter nyår helt enkelt.. Och gå med i vv efter födseln helt enkelt! Vägde 87 i början av året men kilona kom krypandes efter sjukdom och sjukskrivning.. hade gärna blivit av med överflödet innan jag blev gravid, trodde inte det skulle ta sig alls nu,silly me..men de blev de efter 3-4försöket.. Är i v.9 (8+3)

Jag är i v 37 och har gått upp 7, 8kg hittills har inte ätit det bästa och det har blivit en del snabbmat om jag ska vara ärlig och annat onyttigt men försöker ha koll på vågen. Värst var det i början var hungrig jämt men de sista två månaderna har jag pendlat upp och ner plus minus 1kg. Är inte lika hungrig plus att jag inte får i sig mycket just nu då det är väldigt trångt i magen pga barnet. Mitt tips är att ät det du känner du behöver men försök att inte äta så mycket av det utan lite bara. Jag har försökt simma så ofta jag kan och gå, simma är ju lättare nu när det är svårt att gå när det är isgata ute. Lycka till.
  • familjenekberg

Usch tror bäbisen försöker bryta sig igenom magen just nu trycker och spänner något fruktansvärt gör så ont. Har tagit Alvedon i hopp om att få sova lite. Några tips på hur man kan få den att sluta eller lugna sig blir galen just nu. Det är uppe eller mitten av livmodern det gör ont.

• familjenekberg
    jashrinah skrev 2012-12-29 23:10:19 följande:
    :(  

Är det vikten du menar? Det är väldigt olika och beror lite på vad man har för gener, vissa går upp mycket andra lite och vissa ner men vanligaste är upp.
  • familjenekberg

Jashrinah

Det är så olika vet du hur din mamma åt och rörde sig kan ge dig lite info. Prata med din Bm om det hon kanske kan ge dig råd vet att man på vissa ställen kan få komma till dietist om du tror det kan hjälpa dig. Kan tala om att jag gick upp mest i början av min graviditet så det kan lugna ner sig för dig.

Tack för tipset om vete kudden den hade jag glömt bort ska testa det nu. Har gått runt i lägenheten men det hjälper inte. Tror det är en envis rackare i magen.

• familjenekberg
    jashrinah skrev 2012-12-29 23:56:11 följande:
    :O min bm sa att jag skulle gå upp minst 13 kg !  för att det var så mycket en bebis med "tillbehör" väger . :O 

Beror lite på start vikten antar jag i mitt fall väger jag ju på tok för mycket har ett bmi på mer än 35. Sen är det olika mellan olika landsting och Bm tror jag.
  • familjenekberg

Hm tror ev delar av slemproppen har gått nu på morgon. Ska ju in på Tul i morgon ska be dem kolla tappen då också om inget händer undrar dagen. Har ju planerat snitt den 11/1 så får se när den kommer.

• familjenekberg
    flickan zombie skrev 2013-01-01 08:35:36 följande:
    Firade nyårsafton på förlossningen. Nu är min tjej också här!! Född först i malmö 2013. : )

Grattis till din lilla tjej inte illa att bli först på det nya året grattis.
Svar på tråden Vi som är överviktiga & gravida.