felize skrev 2012-12-29 19:21:51 följande:
Ni som redan har fått barn Lr är nära, hur mycket gick ni upp under graviditeten? Några problem? Börjat nojja över min vikt, 97kg.. och jag är hungrig hela tiden, äter jag inte är jag istället så illamående att jag knappt kan röra mig hehe Är livrädd att gå upp 20 kg, är inte sugen på nyttig mat Lr promenera just nu på isgatan. .och jag har otäckt lätt att lägga på mig vikt, som tur är har jag lika lätt att gå ner men nu får jag inte banta me vv, hur har ni ätit/ motionerat? Får skärpa mig efter nyår helt enkelt.. Och gå med i vv efter födseln helt enkelt! Vägde 87 i början av året men kilona kom krypandes efter sjukdom och sjukskrivning.. hade gärna blivit av med överflödet innan jag blev gravid, trodde inte det skulle ta sig alls nu,silly me..men de blev de efter 3-4försöket.. Är i v.9 (8+3)
Jag är i v 37 och har gått upp 7, 8kg hittills har inte ätit det bästa och det har blivit en del snabbmat om jag ska vara ärlig och annat onyttigt men försöker ha koll på vågen. Värst var det i början var hungrig jämt men de sista två månaderna har jag pendlat upp och ner plus minus 1kg. Är inte lika hungrig plus att jag inte får i sig mycket just nu då det är väldigt trångt i magen pga barnet. Mitt tips är att ät det du känner du behöver men försök att inte äta så mycket av det utan lite bara. Jag har försökt simma så ofta jag kan och gå, simma är ju lättare nu när det är svårt att gå när det är isgata ute. Lycka till.