Tycker det är så konstigt att ni har så svårt att få tul. Jag har gjort tre st nu, första pga att Bm hade lite svårt att få sf mått, andra då det var ett planerat i v32 pga att sonen var tillväxthämad, vilket i sig inte var helt nödvändigt då jag hade gjort de t första ca 3 veckor innan och bäbisen var stor för tiden. Och ett idag då jag tycker den rörde sig mindre. Vet att i mitt landsting Sörmland har de som rutin att göra tul om mamman tycker sig känna barnet mindre antingen lämna dag eller dagen efter.
Tycker den känns tryckt, borde vara så hos alla är min uppfattning. Särskilt när barnet ev riskerar att komma tidigare. Hoppas ni kan få göra tul.
Idag beräknas våra bäbis väga ca 2600 är i vecka 35 då den följer sin kurva fint. Jobbigt bara att den ska vara så fruktansvärt lugn ibland så jag blir galen. I natt var en sådan natt, ingen reaktion alls. Trots massa försök allt från att puffa och skaka magen, brukar alltid få liten reaktion då, dricka kallt vatten, spela håg musik plus annat. Helt dött i ca 1, 5h innan jag fick en svag putt tillbaka. Trodde det värsta i natt. Så när jag ruskade om det fler Bm så fick vi åka in till förlossning för kontroll. Allt var bra och bäbisen var väldigt aktiv då mer än den varit på flera veckor, kännes då skönt att känna den igen sim vanligt.