Vi som är överviktiga & gravida.
Och så står det på burken att man inte ska överskrida rekommenderad dos.
Men det är väl inte farligt hoppas jag?
Det tror jag inte gör någon större fara hoppa över i morgon så borde det jämna ut sig.
Slemtorsk
Vilken bra Bm du träffade så borde de vara allihop.
Vad menar du med att du bär barnet lågt, hur vet man om barnet äe högt eller lågt i magen är bara nyfiken. Jag har sådana problem med att känna hur den ligger i magen vet inte vad som är upp och vad som är ner det ändå är att det känns som den försöker bryta sig ut neråt vid blygbenet. Skum känslan
Jag mår förhållande vis bra, lider mest av en förkylning som har smugit på mig under veckan hoppas den ger med dig snart. I kroppen mår jag i övrigt bra i, måste i bland påminna mig själv om att jag faktisk är gravid. Har gått 333 fulla veckor på söndag. Jag går inte lika fort längre och blir andfådd om jag går fort.
Tycker tiden springer i väg men jag kommer köpa både babyskydd till bilen med en sådan där insatts som sitter kvar i bilen, ett bamse babygym, baby sitter och sängmobil av en kompis till min syster till ett bra pris saker har ett barn haft och de ser nya ut. Kul att få köpa lite till Lill skruttet dpi jag bara köpt 2st bodysar och 2st pyjamaser på loppis till den. Har ju mycket sen sonen var liten, så nu kommer jag ha det mesta klart.
När funderar ni på att fixa fram säng och så till bäbisen. Funderar på om det börjar bli dags snart eller ej har bf den 19/1 så lite tidigt kanske det är.
Hur gör ni i denna kyla fryser benen av mig trots byxor och långkalsonger. Har inga termobyxor som passar nu tror inte det finns att köpa heller i min storlek. Funderar på om man ska försöka sy om en sovsäck till en termoskjol tror ni det skulle funka. Man vet ju inte hur kall denna vinter blir kanske bara är denna vecka eller hela vinter. Några tips på hur man håller sig varm.
Lite nervös idag, ska träffa läkare och prata om snittet. Bland annat lite om när det ska ske. Vi har ju olika uppfattning om bf då jag och min man går efter ivf (FET) som är den 19/1 och de vill ha bf till den 24/1 vilket betyder att ägget ska ha varit i livmodern i 5 dar utan att växa och det tror jag inte på. Inte häller de som gjorde ivfen i Uppsala. Så jag vill få dem att acceptera mitt bf.
Mitt föra snitt kom för högt upp på livmodern så den läkaren som utförde snittet har sagt att jag inte får ha ett värkarbete för då kan ev livmodern spricka så jag är rädd att förlossning ska komma igång av sig själv.
Vi ska även få göra ett tul samtidigt det ska bli spännande. Hoppas den växer som den ska.
Samtalet gick bra ska få snitt och max behöva gå mer en 39veckor dock räknat från deras bf. Sa också att jag inte vill den 17/1 då
sonen fyller år så vi får se. Fick dock känslan att de tror att det är jag som proppsar på snitt, men det stämmer inte riktigt då det var läkaren som förlöste mig som sa att jag inte fick föda normalt. Känns jobbigt då jag har mått väldigt dåligt över att jag inte får chansen att föda normalt.
Fick med mig broschyrer hem om snitt som jag ska läsa.
Tillväxten var jätte bra låg på plus beräknas väga 2400g redan nu så det kommer bli en stor bäbis som kommer, skönt då det betyder att jag får föda på närmaste sjukhuset.
Här är en till sim vaknar och är vaken på natten, vaknar oftast efter en timmes sömn ibland tidigare lyckas somna om i ca hälften av gångerna efter toa besök. Resten ligger jag vaken minst en timme. Är sjukt jobbigt. Man är så seg på morgonen.
En bra natt är det bara 3 till 4 som jag vaknar och då lyckas jag somna om fort men de nätterna är få.
Här är det snöstorm nästan i alla fall. Turen till dagis som brukar ta 10-15min fram och tillbaka plus lämning idag tog det mig 45min. Så skjut jobbigt kan tillägga att jag är dunderförkyld också. Men att pulsa i snön höggravid och andfådd ingen höjdare.
Nu ska jag ta en kopp te och plugga.