Inlägg från: familjenekberg |Visa alla inlägg
  • familjenekberg

Vi som är överviktiga & gravida.

Såg att ni pratade om att sy ett näste till bäbis, kan tipsa om hur jag gjorde fö röra gången tog ett täcke funkar säkert med en filt med rullade i hopp till en korv la den i spjälsängen på madrassen. Formade den som jag ville läkare dit lakanet ovan på och fick då mitt näste. Borde funka i vanliga sängen också.

• familjenekberg

Jag hade inget med sonen men han sov i sin säng som jag hade ombonat med ett täcke som jag rullat till en korv och format till i sängen sen lagt ett lakan ovanpå så sängen blev mindre och där trivdes han väldigt bra. Men vid ca 11månader du han skulle bleka sova i sitt rum slutade de att han började sova hos oss gör det fortfarande var och varannan natt. Han somnar i sin säng sen kommer han in på natten.

• familjenekberg
    sophiie skrev 2012-11-25 19:45:53 följande:
    Ok tjejer nu ska jag bli privat!

Det första, mina trosor åker ner hela tiden, de rullar liksom ner. Vad kör ni med för sorts trosmodell? Jag använder såna som är boxertyp, men går jag en längre sträcka har de rullat ner på/under rumpan :(

Sen det mest skämmigaste, urinläckage. Bara jag som har råkat ut för detta, är det pga att jag är gravid för tredje gången och i v 31. Eller drabbar det vem som helst? Skäms som... Ja jag vet inte. Känner mig som en 80 årig tant, snart ringer väl en Tena-återförsäljare på...

Knip knip...

Jag kör också med mormorstrosor så sköna och sitter bra. Ramlar inte ner när man går och håller in mitt häng så att säja.

Jag har lite läckage ibland om jag blir jätte kissnödig då har jag svårt att hålla mig, inte kul sker inte allt för ofta som tur är. Måste träna på knippa flera gånger om dagen och hoppas musklerna blir starkare.

Så alla nu kniper vi och trännar våra muskler
  • familjenekberg

Är så trött vill bara ligga kvar i sängen och sova idag, men måste till skolan för tenta plugg. Har tenta på fredag det är en kort kurs på bara 3veckor men det vi ska kunna är nog från början minst 5 veckor helt sjukt mycket att kunna.

• familjenekberg
    Sömntutan skrev 2012-11-26 16:58:35 följande:
    Åh börjar bli mer och mer nervös inför inskrivningen. Vill verkligen inte kliva upp på vågen. Kan nästan inte glädjas för att det känns så jobbigt. Har inte vägt mig hemma på flera veckor heller. Sist stog vågen på 91,7. Det är nästan 3 kg upp. Magen är som en stor svullen degklump och alla kläder sitter som skit. Tycker enbart jag är ful och hemsk just nu. Hoppas det vänder.

Förstår dig, själv bestämde jag mig för att väg mig hemma vill inte stå på vägen hos Bm tycker jag får en mera rättvis vikt om jag tar vikten under samma förutsättningar varje gång. Talade om det för Bm och hon kan inte tvinga mig upp på vågen. Var dock inga problem med att väga mig hemma.

Känner även igen det är om att känna sig fet och ful. Kände så jätte länge först typ v 28 eller liknade började jag tycka att man kunde ana att jag var gravid och inte bara fet. Nu syns det bra är i v33 nu. Hoppas du börjar måbättre snart. Du är fin som du är även när det är svårt att komma ihåg det bland
  • familjenekberg

Jag har en sådan tenta ångest just nu. Har en tenta på fredag om läkemedel och dess verkan och biverkan. Det är sjukt mycket vi ska kunna till denna tenta och vi har bara tre veckor på oss, känns inte rimligt och den känslan delar jag med min klass. Gör inget annat än att plugga vill ju klara denna tenta nu och inte behöva om tenta. Fundera på hur mycket denna stress och ångest påverkar barnet i magen. Vill ta det lugnt men det går inte igår pluggade jag från 8-20 blir något liknade idag tror jag. Känner att jag inte kan koppla av.

Hur gör ni tjejer för att värva ner och koppla av när ni har det stressigt?

• familjenekberg
    NovemberApril skrev 2012-11-27 18:14:35 följande:
    Niferex två gånger om dagen, mycket vatten, järnrik mat och fröer och sen får vi se hur det går. Hon ville att det skulle peka uppåt om en vecka.. Jag hoppas det i alla fall!

Ett tips är att prova blutsaft innehåller inte så jätte mycket järn men innehåller b-vitaminer och de är jätteviktiga för att ta upp järn spelar ingen roll hur mycket järn du stoppar i dag om du har b-vitamin brist. Har en kompis som trots järn dropp så gick värdet ner så då fick hon äta b-vitamin framför allt b12 sen steg värdet.

På mig så gick mitt blodvärde upp när jag började med blutsaft innan gick det bara ner.
  • familjenekberg
    slemtorsk i din bralla skrev 2012-11-28 15:22:24 följande:
    uscha... nu har huvudvärken slagit till också.. plus det höga blodtrycket...ser illavarslande ut.... vill inte ha havandeskapsförgiftning nu igen. Finns ju inte en möjlighet att fara fram o tillbaka till bm eller spec-förlossningen varannan dag som jag gjorde sist- det tar ju en hel dag för mig som bor så här Då är ju risken att man blir inlagd.... vill inte vill inte vill inte...

Låter jätte jobbigt vad ligger ditt blodtryck på var hos Bm nyss och mitt tryck låg på 147/88 lite högt men hon sa inget. Tog själv upp det, då nämnde hon att jag kunde komma och kolla om jag ville. Ska dock träffa läkare den 4 för Tul och prat om kejsarsnitt så ska ner dem kolla då. Fick inte lämna något urinprov häller känns skumt tycker jag.

Hoppas ditt tryck blir bättre snart.
  • familjenekberg

Är så rädd för att få havedeskapsförgiftning vet ju att risken är större när man väger mera. Slapp det förra gången men då vägde jag ca 10kg mindre än nu. Blir ju inte minder orolig när jag upplever att Bm inte värkar ha koll eller bryr sig. Var där i går och då var mitt blodtryck lite högre en vad det brukar i går var det 147/88 och i tidigare har jag legat på ca 120/80 så en ökning är det. Fick inte häller lämna urin prov, brukar man inte göra det varje gång man är där? Jag träffar Bm ca en gång i månaden bara. Är i v34 nu nästa gång är ju den 27/12 så det är långt dit.

Har som sagt en läkare tid den 4/12 för Tul och prat om mitt kejsarsnitt. Men jag är orolig.

Hur ofta går ni till Bm och vad gör ni där.

• familjenekberg
    slemtorsk i din bralla skrev 2012-11-29 12:05:00 följande:
    Så där ja...fortfarande inget protein i urinen blodtrycket sjunkigt ngt och jag behöver inte läggas in dock är jag sjukskriven, nu pluggar jag ju hemifrån så det är lugnt men bm sa till mig att lägga uppsatsen åt sidan o fokusera på vila. Fick med mig journalen då Borås inte kommer åt deras system...hon tror oxå på att busan nog kommer tidigare så det är bra att vara förberedd.

Det var ju jätte bra håller tummarna att det håller i sig. Hoppas att den stannar kvar året ut.
Svar på tråden Vi som är överviktiga & gravida.