Inlägg från: familjenekberg |Visa alla inlägg
  • familjenekberg

Vi som är överviktiga & gravida.

Skönt att det är flera som är oense om namn vid kille vill jag Egon och min man Edvin. Jag tänker bara på Edvin i hälge så det gillar jag inte. Tjej hade vi Elsa till sonen om han var tjej och det vill min man jag har ändrat mig till Eva. Får se vad som kommer ut.

Uch själv vet jag inte hur jag ska göra både jag och min man gillar inte Bm. Vi upplever henne som okunnig och arrogant. Känns inte bra, igår fick jag fråga om jag inte skulle ta ettj imuniserings prov pga att jag är Rh negativ. Och det skulle jag göra. Det är ju inte mitt ansvar hur skulle ni ställa er till denna Bm.

• familjenekberg

Blåbär2

Jag kände bara i nedre delen av magen det är först nu senaste veckan har jag känt på andra ställen gick in i v26 i dag.

Hur magen blir är olika visar bär barnet nära ryggen och då är magen liten medan andra bär mera ytligt och då är magen större. Väldigt olika, tycker att min mage känns

större denna gång mot förra väger dock mera nu än sist.

• familjenekberg
    Bräckehäxan skrev 2012-10-14 14:32:28 följande:
    Hörrni, jag känner mej verkligen helt upp och ner, ingen lust med nånting, vill bara va hemma i sängen, gråter för ingenting, känns riktigt piss!!! Har ångestkänsla för jobbet som jag egentligen älskar och tycker det är roligt att åka till.... Usch, gråter när jag skriver detta...

Har googlat depression och funderar på om jag hamnat i nån slags sådan... Funderar på att kontakta psykologen på MVC...

Sök hjälp är mitt råd antingen genom Bm, Vc eller ta kontakt med psyket de brukar ha öppenvårdtiteam. Har själv haft depressioner vid olika tillfällen. Har lärt att ju fortare jag söker hjälp desto kortare väg tillbaka. Skickar en massa kramar till dig. Vet hurjobbigt det är.
  • familjenekberg
    sophiie skrev 2012-10-14 20:20:42 följande:
    Dagen började med huvudvärk (spänning / nacken), varför sluta kvällen på ett annat sätt?

Har tryckt i mig Alvedon under dagen, stoppade tom i mig Ipren runt 11. Men att ta Ipren igen går lite emot, men jag blir tokig.. Gör såå ont.. Har alltid haft problem med migrän /spänningshuvudvärk/nackont/spända käkar.. Och nu när man ska undvika Ipren så är det svårt..

Prata med din Bm, jag har problem med migrän och hade det mycket i sommars fick träffa läkare som skrev ut starkare medicin som jag kunde ta när jag fick en attack. Hjälpte mig, ligger också på spikmatta mot spänningar i rygg och nacke funkar för mig.

Hoppas det blir bättre och att du får hjälp.
  • familjenekberg

Sonrisa

Jag fick citadon utskrivet samt sjukskrivning då det var mycket stress på jobbet som utlöste attackerna för min del var sjukskriven 50% i 3veckor det hjälpte väldigt mycket. Sen ligga på spikmatta hjälpte också. Hoppas det ger sig snart. Jag var känsligare i somras har inte haft en attack på 6 veckor nu så skönt. Var som värst mellan v12-20 för mig.

• familjenekberg

Viseversa

Hur långt gången är du nu, har själ varit jätte nojig denna gång börja släppa nu och då har jag i morgon gått 27 fulla veckor köpte det första till bäbis för någon vecka sedan då på loppis för några kronor. Vågar inte riktigt köpa på riktigt än. Är så rädd att någon ska vara fel fortfarande vill bara att tiden ska springa i väg.

Jag har varit hos Bm för att lyssna samt vul i början för att få se att det lever där inne, nu sparkar den ju hela tiden är lite lugnare nu. Hoppas att du kan börja slappna av snart men du ska veta att du inte är ensam om att känna som du gör. Kram.

• familjenekberg

Jag har inte heller köpt så mycket två bodysar och två pyjamas på loppis för den stora summan av 23kr.

Har kollat på nytt men inte vågat köpa något än men blir det en kille så har jag hur mycket som helst känns onödigt då. Sonen är född i januari och denna är beräknad ungefär då.

• familjenekberg

Slemtorsk

Vilken lycka att få kläder på det sättet.

Själv har jag stora bekymmer. Finns bara hm här som har mammakläder och byxor är största typ 46 jag har 48/50 innan jag blev gravid. Just nu går jag i mina gamla kläder jag hade innan jag gick ner inte kul sitter dåligt och framhäver inte magen alls suck känner mig som en strandad valross just nu som går som en pingvin ingen glamor här inte suck.

En fråga är det flera sim är sjukt trötta somnade på föreläsningen i dag inte kul. Drömde ensak och hörde föreläsaren samtidigt skumt blev väckt av en kurskamrat inte kul.

Har ingen bra dag i dag, gick just på bussen och överlät sitter de en och en med väskan på andra sätet. Känner att jag vill göra som någon skrev i går och bara skrika men satte mig bredvid en ungdom som inte hade väskan på sätet.

• familjenekberg

Vill också till Ullared hade planen på att ta en bussresa ner för att handla barnensjulklappar där plus lite annat förstås men så hade leksaksaffären rea plus 25% så då handlade vi den då plus födelsedags presenter till de som fyller i januari. Blev väldigt billigt och skönt att det är klart redan.

Mammakläder är ju jättedyrt, ni som har köpt på nätet hur är det med storlek och så jag vill ju prova innan jag köper kläderna.

Svar på tråden Vi som är överviktiga & gravida.