Inlägg från: familjenekberg |Visa alla inlägg
  • familjenekberg

Vi som är överviktiga & gravida.

Nathalieeliasson skrev 2012-11-10 19:39:26 följande:
    Suck,,, köpte en ny mamakjol från mamalicious i storlek xl. Gissa min chock när jag provar den och den är precis på gränsen..,, så ikväll blir det vatten och gurkstavar med dipp.,,

Vart köper ni kläder?

Är i vecka 17 nu och mina börjar bli för små, gått upp 3-4 kg redan

Jag har ju kläder från när jag vägde mera men ett tips man kan göra här jag gjort med några byxor som sitter bra i övrigt men inte över magen är att köpa mudd på tygaffären klippa bort framsidan på byxan / kjolen och sy dit mudd funkar jätte bra för mig. Spara både pengar och besvären av att försöka hitta kläder som funkar i affären.
  • familjenekberg

Min kille var ju inte stor utan liten. Han växte inte som han borde, var tillväxthämad som de sa. Han vägde 2500g och var 47cm lång föddes 39+6. Jag gick upp mellan 8-10kg med honom. Vet inte om det stämmer men tro att han är lite av sig ligger fortfarande 2steg under på vikt och längd och han blir 6år i januari.

I morgon ska jag på Tul hade ett planerat till v32 men ska gå redan nu är i v30+1 i morgon pga att Bm inte kan mätta mitt sf mått men hon är så osäker av sig. Är dock lite orolig över att denna ska vara lite och inte växa som den ska dock ser jag fram i mot att få se Lill skruttet igen.

• familjenekberg

Har varit på tul nu och allt var bra bäbisen var normal stor lite åt plus hållet men bara marginellt ska dock göra ett till 4december samt träffa en läkare angående snittet. Det som var jätte roligt var att hon visade lite i 3D fick två bilder på ansiktet i 3D då roligt. Dock var inte skrutten samarbetsvilligt utan låg med både händer och fötter vid ansiktet så den täckte än ansiktet men två fina bilder plysch en vanlig då det ser ut som den suger på tummen.

Måste säga att tekniken har gått fram på sex år helt otroligt inga bekymmer alls att se pga övervikten.

• familjenekberg
    slemtorsk i din bralla skrev 2012-11-12 13:54:50 följande:
    nä det upplevde jag också.. på rätt klinik så att säga.. När jag var på Emmakliniken och på KUB-testet (Borås) så var det inga problem att se, förutom att skruttan inte samarbetade..däremot på RUL i Alingsås var det problem problem problem och bilderna vi fick var skitkassa, gick knappt att se vad det var.

Har fått höra sen att Alingsås apparat inte är bra och att personalen inte är lika kunniga som i Borås....så det hänger nog på båda delar kanske?

Det stämmer nog denna ul apparat verkar var våra väldigt ny och fin inte som den de hade för 6år sen. Bm som gjorde ul var jätte duktig hon med märks att hon kunde det hon gjorde.

Ska du göra något extra ul.

Hur mår du i övrigt nu.
  • familjenekberg

Slemtorsk

Jo det är rätt bra har lite ont i rumpan ner mot höger ben men det funkar rätt bra. Har inga större bekymmer med att röra mig och gå jobbigast är trappor. Bor på tredje våningen utan hiss men det funkar.

Jag pluggar så det är ju inte så tungt dock mycket stilla sittande men försöker gå på rasterna.

Gick ju in i v31 i går och då är man ju möte klumpig och stor. Har inte riktigt koll på storleken på magen går in i allt med den.

• familjenekberg

Vi har kvar vagnen från sonen en emmajunga med citykorg och sitt del var så nöjd med den så den får funka denna gång med.

Igår trodde jag faktiskt att debatten Lill skruttet försöka gräva sig ut ur magen. Var helt vild jag kunde verken ligga sitta eller stå och sen la den sig på tvären och stärkte ut sig. Jag för står inte hur den ska kynba växa i 9 veckor till magen kommer ju sprängas.

• familjenekberg

Jag äter lite som jag vill har haft en period med mycket snabbmat inte bra. Det jag är mest sugen på smörgåstårta skulle kunna äta det varje dag äter det dock max två gånger månader ibland någon gång till. Kan till lägga att jag i vanlig fall inte gillar smörgåstårta särskilt mycket utan äter när jag blir bjuden inte annars typ vart annat år.

Något som är jätte gott just nu är mandariner.

• familjenekberg
    UllTussen skrev 2012-11-15 19:02:39 följande:
    Idag har jag pratat med både BM på min MVC och BM på kvinnokliniken på mitt sjukhus!

De säger att allt troligtvis är normalt, eventuellt har jag urinvägsinfektion (uvi) och/eller svampinfektion, ska ringa min BM imorgon igen och be om att få lämna en odling och berätta om min oro för svampinfektion.

Men enligt dem så är min slemiga "flytnings"-klump helt normalt eller en del av slemproppen. vilket inte behöver betyda någon dåligt eftersom den återbildas och är det så att det mot förmodan startar en förlossning är jag ju för

tidig för att man ska kunna göra nått alls, är i v.19 (18+3)

Så nu håller vi tummarna på en uvi eller så som kan behandlas eller att det är helt normalt och att allt är flytningar och normal växtvärk!

peppa mig i min oro och ge mig tips på saker att fokusera tankarna på! OROLIG!

Vad jobbigt, har de tittat hur det ser ut med tapen de kan ju mäta med vul. Håller tummarna att allt är som det ska i magen och bäbis. Har de gjort vanligt ul för att kolla att allt är bra med bäbis.
  • familjenekberg
    UllTussen skrev 2012-11-15 19:45:15 följande:
    Jag har inte fått komma in alls då det var väldigt lite slem enligt dem och att jag inte blöder och inte har speciellt ont. Har bara som normal molvärk som kommer och går...

Dessutom har jag mitt rul på onsdag nästa vecka.

Givetvis ska jag in till akuten om jag får superont och blödningar säger de.

Men som sagt ska jag ringa BM imorgon och be om att få lämna urinodling och att jag vill bli kollad för eventuell svampinfektion. Just eftersom jag har lätt att få båda två när jag är ogravid...

Har ju inte mitt nästa BM-besök förrens 27 december och tänker då INTE vänta till dess. 

Stå på dig varför kan de inte rå saker på alvar. Tycker inte att du ska behövde vänta så länge du får vara på och förklara hur rolig du är. Överdriv lite säg att du inte kan sova för du är så orolig och sådant så kanske du kan få komma in tidigare för koll. Lycka till.
  • familjenekberg

AnitaAndersson

Jag drömmer också mycket, också sådana jobbiga drömmar när man vaknar antingen gråtandes eller gråttfärdig så jobbigt. Just att de fortsätter efter man varit vaken. Vill gärna få tips på om någon vet hur man slipper drömmar vidare på samma dröm.

Hoppas du inte håller på att bli sjuk, håller tummarna.

Svar på tråden Vi som är överviktiga & gravida.