Inlägg från: familjenekberg |Visa alla inlägg
  • familjenekberg

Vi som är överviktiga & gravida.

Romantica1981 skrev 2012-08-31 15:09:58 följande:
    Obs! Ska tillägga att de vill komma i kontakt med kvinnor som har BMI över 35

Hade gärna varit med men bor i Sörmland.
  • familjenekberg

Kommer inte ihåg mitt bmi när vi fick utredningen men det var nog närmare 40 dock fick vi inte på börja iaf fören jag fått nere mitt bmi till 35 men detta var för 8 år sen och i Sörmland. Vet dock att de har ändrat sina krav nu.

Nu gjorde vi syskonförsök med fryst ägg och det gjordes privat med egna pengar och då rekommenderade de ett bmi på max 35 tror jag hade bmi 37 vid insättningen ingen kollade upp det då. Gick upp lite under själva behandlingen inför återinförande.

• familjenekberg

Hjärtat är svårt att hitta så tidigt tänk på hur litet hjärtat är. På RUL i v19+0 så så hon att hjärtat var ca 1cm stort tänk hur litet det är i v12 då. Vissa lyckas andra inte BM försökte i v13 på mig och lyckades inte. Bäbisen har mycket plats att röra sig på så hö när hon inte lyckades.

• familjenekberg

Här kommer bilden från vårt RUL, Lill skruttet ville inte visa sin bästa sida låg som en räka med fötterna vid huvudet hela tiden. Låg med ansiktet utåt så fick ingen jätte bra profilbild på bäbisen detta är det bästa vi fick.

• familjenekberg

uch måste få gnälla lite.

Igår vaknade jag med hemsk smärta i ryggslutet typ svanken mitt i ett  område på en diameter på 5-10cm stort som strålar ut. Blev bara värre underdagen blev till att åka in till lasarettet som efter många långa timmars väntan säger foglossning. Själv är jag inte helt hundra men allt var bra med bäbis och tappen var inte påverkad i alla fall.
    Har så ont att jag nästan gråter vet inte vart jag ska ta vägen. ringer bm som skickar en remis till sjukgymnasten väntar på att de ska ringa från vårdcentralen nu och hoppas på en tid inom en snar framtid. måste få hjälp i alla fall med smärt lindring.

uch vill bara grina hela tiden.

någon som har lite tips på vad som kan lindra smärtan.

• familjenekberg

Mår lite bättre nu har dock lika ont men mycket gladare. Åkte förbi min syster som fick en son sista augusti, han fick än på mycket bättre humör och min syster hjälpte också till. Hoppas att det blir bättre snart.

Har testat värme men det hjälpte inte något spikmatta hjälper lite så det är skönt. Men snosa bebis klart bäst.

• familjenekberg

Norskan

Grattis. Synd att hon ska sluta hoppas miljoner får någon annan bra Bm.

Igår hände någon härligt min man fick känna en puff i från den lilla i magen i går kväll så underbart. Är i v 22 nu och börjar få en mage men känner mig ändå bar fet. Har gått upp 3 kg hittills.

• familjenekberg

Blåbär02

Älskar att gå och handla på dessa bytesdagar man hittar mycket fint för billiga pengar.

Ingrid 149

Låter jätte jobbigt men varför får du åka hem om du har havandeskapsförgiftning + att du är öppen 4cm då borde det vara igång tycker jag och de borde ju ha koll på dig så inte havandeskapsförgiftning blir värre. Hoppas att det kommer igång nu.

Själv är jag lite nervös då jag har glucos belastning i morgon vill inte.

• familjenekberg

Ver81

Håller tummarna för att allt är bra. Det kan vars svårt att mäta rätt. Det är bra att de hat koll på både dig och bebis. Tror inte det är så allvarligt då du fick tid på torsdag hade de varit väldigt oroliga hade du fått åka in på en gång i jag. Massa lycka till.

• familjenekberg

Någon mer som jag som glömmer att jag är gravid eller glömmer och glömmer. Jag vet om att jag väntar barn men känner mig inte gravid. Jag är i v 24 nu så jag borde ju liksom inte kunna missa det. Har ju mage och det rör sig i magen hela dagarna mer eller mindre. Känns så overkligt denna gång inte som med sonen i magen var en annan känsla den gången. Vill bara att vi ska komma till januari så vi får träffa Lill skruttet.

Svar på tråden Vi som är överviktiga & gravida.